Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Po roku bardzo intensywnych rozmyślań oraz wielu próbach podjęcia decyzji w sprawie kierunku studiów, zadecydowałem że potrzebuję pomocy, dlatego piszę ten post. Wiem że to powinna być moja decyzja i tylko moja, ale nie jestem w stanie poradzic sobie z wyborem(pierwszy raz w moim życiu). Jestem 22 letnim mężczyzna posiadającym doświadczenie w elektronice, aktualnie pracującym jako księgowy. Zawody wykonywane przeze mnie były od początku przemyślane. Jeszcze w gimnazjum pomagałem naprawiać samochody osobowe (nieodplatnie czysto hobbystycznie). Zrezygnowalem z pomagania ze wzgledów złych warunków pracy. Zaraz po ukonczeniu 18 roku zycia zaczalem pracowac jako serwisant sprzetow elektronicznych. Wybralem ten zawód, aby sprawdzić czy zainteresuje mmie to na tyle bardzo aby zaczac studia w tym kierunku. Niestety, po roku zakończyłem moja przygodę z elektroniką ponieważ czulem ze to nie to. Nie zainteresowalo mnie to na tyle aby zacząć studiowac. Później ze wzgledow ekonomicznych pracowalem jako kierowca(przygladajac sie logistyce i finansom spółki) tak zainteresowalem sie finansami. Odlozylem pieniadze zapisalem się na kurs na księgowych, ktory ukończyłem z ocena bardzo dobra. Pomyślałem "nawet jest to fajne zapotrzebowanie bedzie zawsze decyduje sie na "FiR", ale tutaj zaczynaja sie znowu schody.. Teraz gdy zaczalem nową prace jako księgowy, czuje ze nie jestem do tego stworzony. 8 godzin w bezruchu w biurze daje mi mocno w kość, każda godzina w pracy dluzy mi sie niemiłosiernie, nie jestem w stanie wysiedzieć nawet gdy mam pełno roboty. Rozsądek podpowiada mi aby ciągnąć finanse(ze względu na prace w zawodzie czyt. Doświadczenie), a serce abym szedl w inżyniera lub ukonczyl jakąś szkole policealna dajaca kwalifikacje zawodowe, ponieważ ciekawi mnie swiat techniczny, przemysl, nauki scisle, jak wszystko jest zbudowane. Jak do tej pory największą satysfakcje czerpalem z napraw różnych sprzętów. Hobbystycznie jestem pasjonatem kolei, transportu kolejowego oraz drogowego, motoryzacji(z naciskiem na silniki spalinowe oraz konstrukcje). Co do studiów inżynierskich zainteresowaly mnie kierunki (PWr niestacjonarnie):

1. mechanika i budowa maszyn, wydzial mechaniczny (odrzucam, ze wzgledu na ogromna ilość studentów, a pracy w polsce jak na lekarstwo[jesli sie mylę prosze mnie poprawić, bardzo interesuje mnie ten kierunek]) 

2. Inzynieria srodowiska wydaje mi sie bardzo sensowna

3. Technologia chemiczna bardzo interesujacy kierunek, zawsze interesowalem sie co z czego jest zlozone jakie posiada pierwiastki, jakie jest wytrzymale(ze wzgledu na zainteresowanie "mechanika"), ale chyba wiąże sie w głównej mierze z siedzeniem przed komputerem lub zmudnej pracy w laboratorium(prosze poprawcie mnie jesli sie mylę) oraz mała ilością pracy w polsce chociaz kto wie co bedzie za 5 lat. A i chemii w liceum było mało, takze obawiam sie ze bede mial wielkie zaległości.

4. Budownictwo najmniejsze zainteresowanie tylko ze wzgledu na budowe sieci transportowych

I w końcu sedno problemu. Zdaje sobie sprawę że to ja muszę wybrac kierunek, proszę Was tylko o to abyście przybliżyli mi sposób pracy w tych zawodach. Jak wiecie ciężko mi wysiedziec w biurze, raczej wole działać. Najbardziej interesowalaby mnie praca mieszana tj. Trochę biurowej(20-50%), reszta to ruch np zarzadzanie projektami, zasobem ludzkim, zalatwianie spraw urzędowych, negocjacje z klientami itp. Nie przeszkadzałaby mi rowniez praca w delegacjach. Jeżeli znacie jakis zawod który spelnialby te wymogi, proszę napiszcie. Nie zamykam sie tylko na kierunki techniczne, jezeli któryś z zawodow finansowych spelnialby te wymogi chetnie o nim pomyślę. Ten caly moj problem bierze sie z niewiedzy jak praca w danych zawodach wyglada.

Dziekuje za wszelkie odpowiedzi.

Proszę o pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałeś o takim kierunku jak "transport"?

Jeśli interesuje Cię bardzo kolej, szczególnie ta nowoczesna, możesz rozważyć też elektrotechnikę. Na PW jest specjalizacja nawet "maszyny elektryczne (trakcja elektryczna)", nie wiem jak wygląda sytuacja na PWr. Oczywiście, żeby dotrzeć do specjalizacji, wcześniej byś musiał przeżyć 2,5 roku "ogólnej" elektrotechniki, czyli głównie przedmioty z: automatyki, elektroniki, magnetyzmu.

Co do pracy mieszanej, jest jeszcze taki kierunek jak "Podyplomówki z zarządzania i inżynieria produkcji", ale bodajże po 2 roku następuje rozłam i trzeba wybrać mniej więcej, czy to pierwsze, czy to drugie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ogromna ilość studentów ale też duże zapotrzebowanie rynku pracy. Po tym masz zawód i możesz pracować w wielu branżach

2. Fajny, ciekawy kierunek. Mówi się jednak że o pracę po nim dość trudno. 

3. Technologią chemiczna moim zdaniem tak. Chociaż wielu jest na forum przeciwnikami kierunków chemicznych to ja uważam że to świetny zawód. Czasami jednak trudno o pracę w zawodzie.

4. Jak się mniej interesujesz to daj sobie spokój. 

Polerst dobrze pisze. Transport czy kierunek logistyka powinna spełniać Twoje oczekiwania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś mi bardziej nakreślić w jakich branzach i jako kto mozna pracowac po mechanice i budowie maszyn? Mozna zajmowac sie spawalnictwem, zarzadzac produkcja części, pracowac jako technolog?

Elektrotechnika.. zastanawialem sie nad tym kierunkiem, ale boje sie ze ciezko mi bedzie skonczyc(z fizyki pamietam ze nie do konca interesowal mnie prad)

Co do transportu i logistyki we wroclawiu jest prywatna szkola ktora tylko prowadzi te kierunki ale po przeanalizowaniu planu studiow niezbyt mnie to zainteresowalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuj

aktualnie pracującym jako księgowy

Skoro pracujesz w branży, to studia w tym kierunku dałyby Tobie zdecydowanie lepszy punkt wyjścia niż w przypadku wymienionych technicznych. Ludziom z doświadczeniem łatwiej dostać robotę i zgarnąć większe pieniądze. Księgowy i pokrewne zawody mogą też pozwolić sobie na pracę w dowolnej części kraju, a inżynier bardzo często nie ma tego komfortu.

Cytuj

Co do studiów inżynierskich zainteresowaly mnie kierunki (PWr niestacjonarnie):

Fakt, MiBM studiuje wiele osób, ale potencjalnych miejsc pracy po tym kierunku jest najwięcej - chociaż nie w całej Polsce. Wszystko zależy od wybranej specjalności, ale prawie po każdej w zasięgu ręki są zawody konstruktora, technologa, specjalisty kontroli jakości czy utrzymania ruchu i oczywiście handlowca. Poza tym, po specjalności z pojazdów można próbować zaciągnąć się do ubezpieczeń i likwidacji szkód itp. Minusem jest to, że zarobki na typowych stanowiskach inżynierskich są bardzo przeciętne, więc niektórzy po pewnym czasie zmieniają zawód - np. w kierunku studia.net/informatyka lub finansów. Przy odrobinie wysiłku bez problemu znajdziesz więcej info na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ponownie. Może zabrzmi to dość naiwnie, ale parę dni temu miałem okazję pomóc znajomym przy pewnych naprawach, oraz przy okazji zdiagnozować usterkę w sprzęcie elektronicznym. Podczas napraw zrozumiałem że moje serce bije po to by zajmować się mechaniką. Z żadnej z wykonywanych przeze mnie dotąd prac nie dawało mi tyle satysfakcji co naprawa np. zepsutego pojazdu. Zdecydowałem się na studia Mechaniki i budowy maszyn na Wrocławskiej politechnice. Mam do was tylko jedno pytanie, mianowicie: Czy warto zmienić teraz pracę na bardziej pokrewną z zawodem, który mam nadzieje że zdobędę? Na przykład mechanika pojazdów samochodowych, czy pozostać na stanowisku księgowym aż do III, IV roku studiów i wtedy znaleźć pracę w zawodzie. Chce być jak najlepiej oceniany przez potencjalnego pracodawcę, stąd moje pytanie. Co według was bardziej przekona potencjalnego pracodawcę za kilka lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fryzzjer, zależy co planujesz. Jeżeli chcesz iść w kierunku szeroko pojętych diagnostyki, serwisu itp., to lepiej szybko zacząć pracę technika, a skończone studia pozwolą Ci łatwiej awansować. Staż pracy istotnie wpływa na perspektywy i zarobki. Natomiast jeśli chciałbyś zająć się projektowaniem, to ten wybór nie gra roli, bo takie doświadczenie nie ma w tym przypadku większego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteś pasjonatem kolei, sprawdź czy u Ciebie na uczelni nie działa jakieś koło naukowe dotyczące niej. Wiem, że przy PŁ istnieje "HyperLoop Team" (pewnie słyszałeś), gdzie większość teamu stanowią studenci mechaniki i budowy maszyn właśnie. Przy PW są inne, mniejsze koła naukowe dot. kolei/trakcji. Na PWr z pewnością też znajdziesz coś dla siebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.





×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.