Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry!

W zeszłym roku ukończyłem l. o. i z całkiem niezłym wynikiem udało mi się również zdać maturę. Obecnie studiuję psychologię na UW, jednak mocno zastanawiam się nad podjęciem studiów w Niemczech w semestrze zimowym.

Miałbym zatem kilka pytań do osób, które studiowały w Niemczech i byłbym ogromnie wdzięczny za wszelką okazaną mi pomoc. ;)

1. Czy ktoś studiował w Heidelbergu, Wolnym Uniwersytecie Berlińskim, U. w Konstancji/Fryburgu? Jestem zainteresowany w miarę prestiżowymi uczelniami, zwłaszcza Heidelbergiem (kierunkami: politologia, socjologia, psychologia). Jakie macie opinie na temat tych uczelni?

2. Kwestia finansowa - w wielu miejscach czytałem, że w Niemczech można przeżyć za 800 Euro miesięcznie. Zatem czy dane te są aktualne również w w/w miastach? Czytałem różne opinie na ten temat, niektóre zupełnie odwrotne, straszące horrendalnymi kosztami wynajmu mieszkań/życia...

3. Czy/jak/gdzie mógłbym sprawdzić, czy moje wyniki wystarczą do dostania się na wybrane przeze mnie kierunki?

4. Co w ogóle sądzicie o pomyśle studiowania w Niemczech? Ja chciałbym wyjechać głównie dla lepszego poznania kultury/języka (obecnie szprecham na niezłym poziomie, ale podoba mi się perspektywa doskonalenia języka poprzez życie za granicą) Mam też plan, żeby na magisterkę wrócić do PL i złapać od razu jakiś staż/pracę, myślę, że byłoby mi o wiele łatwiej, mając niemiecki bakalaureat.

Jak widzicie moje pytania są dosyć ogólne, o szczegóły mam zamiar pisać wprost do powyższych uczelni. Jednakże odpowiedź na nie byłaby mi bardzo potrzebna, jako że nie wiem do końca, na ile to dobry pomysł i każda porada byłaby dla mnie wielce pomocna.

Śmieszkowatego mema załączam dla poprawy nastroju i zwrócenia uwagi na mój post.

Wszystkim życzę miłego dnia i przekazuję wyrazy szacunku. ;)

doggo.jpg

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Dołącz do dyskusji