Skocz do zawartości
Pitter

Informatyka czy mechatronika?

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.
Szukałem podobnego tematu na forum i znalazłem, ale jest on z przed kilku już chyba lat, a rynek się dynamicznie zmienia. 
Co w tym roku lepioej zacząć studiować - informatykę czy mechatronikę? Nie mam jakiegoś doświadczenia w żadnym z tych kierunków, jednak bardziej skłaniam się do mechatroniki. Jak obecnie wygląda sytuacja, może studiujecie któryś z tych kierunków i możecie coś dodać ciekawego od siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba kierunki podobnie trudne, jeśli ktoś w tym jest zielony. Z tego co wiem, to na informatyke zazwyczaj więcej chetnych, przez co progi są wysokie. A po mechatronice też jest praca i to co raz więcej - choćby w serwisach samochodowych poszukują mechatronikow bo w autach teraz głównie komputery. A rynek programistów teraz ma zapotrzebowanie, a za parę lat może już być ciężko, bo ogromna konkurencja. Warto patrzeć w przyszłość, tyle ci poradzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się. Informatyk to jeden z nielicznych zawodów, gdzie nie patrzą na wykształcenie. Znajomy po liceum zaczął pracę jako programista, dziś zarabia 9tys, nikt nie pytał o jego wykształcenie. Ludzie idą często na informatyka, nasluchajac się mitów, że będą zarabiać 15tys. Studia to tylko plus jeśli chodzi o praktyke i znajomości, ale studia nie są niezbędne.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukają ludzi z pasją i wiedzą. Wykształcenie jest wymagane na stanowisko nauczyciela studia.net/informatyka ;) w innych przypadkach wiedza i praktyka. Sam to wiem, duża część ludzi w tym środowisku o tym mówi. 

Oczywiście, nie powiedzą tego uczelnie. Nie raz na dniach otwartych słyszałem "Po studiach informatycznych łatwo o pracę", tak, ale tak samo łatwo jak bez studiów, na studiach połowa przedmiotów są zbędne IMO. Myślicie czemu ten kierunek jest najbardziej oblegany na studiach? :)