Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Hej :) Mam na imię Ola, obecnie jestem studentką 4 roku biotechnologii na Politechnice Częstochowskiej. Jest to zatem etap pisania pracy inżynierskiej, w związku z czym zastanawiam się nad studiami II stopnia. Chciałabym przenieść się na jedną z krakowskich uczelni. Rozważam trzy opcje:

1) Kontynuację biotechnologii na Politechnice Krakowskiej,

2) Kontynuację biotechnologii na Uniwersytecie Rolniczym,

3) Rozpoczęcie kierunku pokrewnego - Technologia żywności - na Uniwersytecie Rolniczym.

Stąd nasuwa mi się mnóstwo pytań. Jeśli chodzi o dwie pierwsze opcje, z tego co zdążyłam się zorientować, na PK należy napisać testy kompetencyjne, na UR natomiast liczy się jedynie ocena dyplomowa, ewentualnie średnia ocen i rozmowa kwalifikacyjna. Opcja numer 3 pozwoliłaby mi na rozpoczęcie nowego kierunku o specjalności biotechnologia żywności co wiąże się z moimi zainteresowaniami. Zastanawiam się jednak co byłoby korzystniejsze. Przy zmianie kierunku  na inny mogą być większe problemy z dostaniem się na II stopień (pierwszeństwo mają raczej studenci z dyplomem inżyniera z technologii żywności), poza tym, prawdopodobnie musiałabym nadrobić przedmioty, z którymi nie miałam styczności - odpłatnie. Z drugiej jednak strony, harmonogram studiów nawet na tym samym kierunku, a dwóch różnych uczelniach może być inny i też może nastąpić konieczność nadrabiania niektórych przedmiotów pomimo kontynuacji biotechnologii.

Moje pytanie brzmi: Czy ktoś z Was był w podobnej sytuacji, lub wie jak dokładnie wygląda taka zmiana uczelni? Jak wygląda rekrutacja w takim przypadku i czego powinnam się spodziewać? Czy na PK pisząc egzamin wstępny również będę musiała nadrabiać jakieś przedmioty? Generalnie interesuje mnie wszystko związane z rekrutacją w takiej sytuacji. Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam, Ola :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem opcja numer 3 jest najciekawsza.