Skocz do zawartości
Kawaczyherbata

Mechanika i projektowanie maszyn, mechatronika, fizyka techniczna

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, jako że już jestem po maturach, przyszedł czas na wybór kierunku. I tu pojawia się problem, bo mam wrażenie, że interesuję się po części wszystkim, a opisy kierunków czy to na stronach uczelni, czy ogólnie w internecie są na tyle mało precyzyjne, że kompletnie nie wiem, jaki kierunek najbardziej by pasował do moich zainteresowań czy predyspozycji. Póki co udało mi się wybrać parę kierunków, które wydają się być trochę bardziej ciekawe niż pozostałe:

• Mechatronika (Wydział Mechatroniki PW) - tu mam obawy, czy te studia są nakierowane głównie na tworzenie jakichś czujników, urządzeń pomiarowych, czy absolwenci tego kierunku zajmują się czymś innym? 

• Mechanika i Projektowanie Maszyn (MEiL PW) - tu z kolei zastanawiam się, czy nie są to studia bardziej dla pasjonatów motoryzacji, samochodów, innych maszyn, silników, smarów czy czego tam jeszcze, czy można po tym iść trochę w inne rodzaje zajęć; przedmioty na tym kierunku wydają się faktycznie nastawiać bardziej na projektowanie czy konstrukcję niż typowe MiBM, chyba że się nie znam i nie dostrzegam takich samych zagadnień, mechanika jest też podobno dosyć przestarzała i z tego, co widziałam, trudniej jest znaleźć pracę dla takiego inż. mechanika vs dla inż. mechatronika

• Fizyka Techniczna (PW) - podobno większość podszkala się potem na programistów itp., więc czy w ogóle warto te kilka lat uczyć się fizyki, czy może lepiej od razu rozważyć informatykę? 

 

Byłabym wdzięczna za każdą odpowiedź na to co można w praktyce w przyszłości robić po tych kierunkach, czym zazwyczaj zajmuje się potem w pracy, czym właściwie trzeba się interesować, żeby studia na poszczególnych kierunkach przynosiły satysfakcję, dla kogo tak konkretnie one są? Może są jakieś kierunki łączące trochę taką twórczą technikę/mechanikę z typowo naukowymi przedmiotami? (wybieram się na 99% na którąś politechnikę, więc takie kierunki brałabym pod uwagę)

 

Przepraszam, jeśli temat się powiela, ale przejrzałam już chyba prawie całe forum i nadal nie potrafię się określić XD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Kawaczyherbata napisał:

kompletnie nie wiem, jaki kierunek najbardziej by pasował do moich zainteresowań

To jest właśnie podstawowy problem. Nikt, oprócz Ciebie rzecz jasna, nie zna Twoich zainteresowań. 

23 godziny temu, Kawaczyherbata napisał:

absolwenci tego kierunku zajmują się czymś innym? 

Pomijając zawody regulowane, które nie dotyczą wszystkich wyżej wymienionych studiów, wszystko zależy od wyboru absolwenta. Aczkolwiek wielu mechatroników rozwija się w kierunku PLC, SCADA lub CNC. 

23 godziny temu, Kawaczyherbata napisał:

tu z kolei zastanawiam się, czy nie są to studia bardziej dla pasjonatów motoryzacji, samochodów, innych maszyn, silników, smarów

Motoryzacja z pewnością nie na wydziale energetyki i lotnictwa.

23 godziny temu, Kawaczyherbata napisał:

przedmioty na tym kierunku wydają się faktycznie nastawiać bardziej na projektowanie czy konstrukcję niż typowe MiBM, chyba że się nie znam i nie dostrzegam takich samych zagadnień

Ustawa Gowina zakazała prowadzenia więcej niż jednego kierunku o tej samej nazwie i stąd dawna MiBM stała się MiPM, udając zupełnie inny kierunek. Na wielu politechnikach bywa tak również z AiR czy informatyką.

23 godziny temu, Kawaczyherbata napisał:

mechanika jest też podobno dosyć przestarzała

Co to znaczy, że jest przestarzała?:D Szeroko pojęta mechanika ma swoją niszę, której nie da się zastąpić. Tylko warto najpierw odpowiedzieć sobie na pytanie, czy np. obliczenia wytrzymałościowe, cieplne lub oporowe są w jakimkolwiek stopniu interesujące. W przeciwnym razie mechanika będzie stratą czasu. 

23 godziny temu, Kawaczyherbata napisał:

Fizyka Techniczna (PW) - podobno większość podszkala się potem na programistów itp., więc czy w ogóle warto te kilka lat uczyć się fizyki, czy może lepiej od razu rozważyć informatykę? 

Co zadecydowało o zainteresowaniu FT?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O taką mniej więcej odpowiedź mi chodziło, dziękuję. Jeśli chodzi o Fizykę Techniczną to po prostu polubiłam się z fizyką w liceum, zaczęła mnie bardziej fascynować, ale raczej to będzie wybór rezerwowy, bo chyba nie chciałabym uczyć się aż tyle teoretycznych rzeczy, żeby potem zostać jakimś naukowcem albo iść bardziej w programowanie, chociaż może akurat by mi się spodobało :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Kawaczyherbata napisał:

nie chciałabym uczyć się aż tyle teoretycznych rzeczy

Każdy kierunek techniczny obfituje w teorię. Błędem jest przekonanie, że np. po skończonej mechanice czy mechatronice stanę się samodzielnym konstruktorem. Takich rzeczy uczy się latami w pracy, wykorzystując nieznane na uczelniach narzędzia i metody.

10 godzin temu, Kawaczyherbata napisał:

polubiłam się z fizyką w liceum,

To dobrze, bo przecież każde studia na politechnice, pomijając te nietechniczne, opierają się na wybranych działach fizyki :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez aguagu
      Uczelnie publiczne:
       
      Uniwersytet Wrocławski
      stacjonarne: 11,5 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 127/190 (67%)
      Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
      stacjonarne: 9 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 76/100
      Uniwersytet Gdański
      stacjonarne: 6 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 113/150 (75%)
      Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
      stacjonarne: 5 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 81/100
      Uniwersytet Śląski w Katowicach
      stacjonarne: 5 os./miejsce, niestacjonarne: 1 os./miejsce
      Uniwersytet Łódzki
      stacjonarne: 5 os./miejsce, niestacjonarne: 1 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 555
      Uniwersytet Warszawski
      stacjonarne: 4 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 73/100
      Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
      stacjonarne: 4 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 73/100
      Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
      stacjonarne: 4 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
       Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
      stacjonarne: 4 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 67/100
       Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
      stacjonarne: 3,5 os./miejsce, niestacjonarne: 2,5 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 190/300 (63%)
       Uniwersytet Opolski
      stacjonarne: 3 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 53/100
       Szkoła Wyższa Wymiaru Sprawiedliwości
      stacjonarne: 3 os./miejsce
       Uniwersytet Rzeszowski
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 36/100
       Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 29/100
       Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 49/100
       Uniwersytet w Białymstoku
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 56/100
       Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 51/100
       Uniwersytet Zielonogórski
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
       Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 35/100
       Akademia Pomorska w Słupsku
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
       Uniwersytet Szczeciński
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: 1,5 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 19/100
       Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: 1,5 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 106
       Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
      stacjonarne: 2 os./miejsce
       Akademia Sztuki Wojennej
      stacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 58/100
       Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: nie uruchomiono z braku kandydatów
       Akademia Nauk Stosowanych w Tarnowie
      stacjonarne: 1,5 os./miejsce, niestacjonarne: 1,5 os./miejsce
       Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
      stacjonarne: 1 os./miejsce
       Akademia Zamojska
      stacjonarne: 1 os./miejsce
       Collegium Witelona Uczelnia Państwowa
      stacjonarne: 1 os./miejsce
       Akademia Nauk Stosowanych w Łomży
      stacjonarne: 1 os./miejsce, niestacjonarne: nie uruchomiono z braku kandydatów


       
      Uczelnie niepubliczne:

       
      Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
      stacjonarne: 4 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
      stacjonarne: 3,5 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie
      stacjonarne: 3 os./miejsce, niestacjonarne: 4 os./miejsce
       
      SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą w Warszawie
      stacjonarne: 3 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      Wyższa Szkoła Bankowa z siedzibą w Gdańsku
      stacjonarne: 3 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
      stacjonarne: 3 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
      niestacjonarne: 3 os./miejsce
      Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
      stacjonarne: 2,5 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      Akademia Górnośląska im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: 3,5 os./miejsce
       Collegium Humanum - Szkoła Główna Menedżerska
      stacjonarne: 1,5 os./miejsce, niestacjonarne: 1,5 os./miejsce
       Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
      stacjonarne: 1 os./miejsce, niestacjonarne: 1 os./miejsce
       Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Gdyni
      stacjonarne: 1 os./miejsce, niestacjonarne: 1 os./miejsce
       Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
      stacjonarne: nie uruchomiono z braku chętnych, niestacjonarne: 2 os./miejsce
       Wyższa Szkoła Administracji Publicznej w Szczecinie
      niestacjonarne: 2 os./miejsce
       Społeczna Akademia Nauk z siedzibą w Łodzi
      niestacjonarne: 1,5 os./miejsce
       Wyższa Szkoła Prawa i Administracji Rzeszowska Szkoła Wyższa z siedzibą w Rzeszowie
      przyjęli wszystkich chętnych
       Akademia Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu - Akademia Nauk Stosowanych
      przyjęli wszystkich chętnych
       Akademia Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniu
      przyjęli wszystkich chętnych
       Akademia Nauk Stosowanych im. prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach
      przyjęli wszystkich chętnych
       Akademia WSB
      przyjęli wszystkich chętnych
       Szkoła Główna Krajowa z siedzibą w Warszawie
      przyjęli wszystkich chętnych
       Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
      przyjęli wszystkich chętnych
       Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu
      przyjęli wszystkich chętnych
       Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu
      przyjęli wszystkich chętnych
       Wyższa Szkoła Umiejętności Społecznych im. prof. Michała Iwaszkiewicza
      przyjęli wszystkich chętnych
       Wyższa Szkoła Finansów i Prawa w Bielsku-Białej
      stacjonarne: nie uruchomiono z braku chętnych, niestacjonarne: przyjęli wszystkich chętnych
       
    • Przez euro123
      Witam, nie wiem, czy to dobry dział na tego typu pytanie, jeśli nie to proszę przenieść. Przechodząc do sedna, gdzie jest najwięcej matematyki w programie, jeśli weźmiemy pod uwagę te trzy kierunki; marketing, prawo w biznesie, zarządzanie. Może też orientuje się ktoś czy to prawda, że po marketingu bez doświadczenia zarabia się grosze w porównaniu do innych i jak pracodawcy podchodzą do samego licencjatu z prawa w biznesie (pytam, bo w mieście oddalonym 100 km ode mnie jest jedynie I stopień).
    • Przez mateuszperon00@gmail.com
      Cześć, mam w planach rezygnację z obecnego kierunku studiów i od października rozpoczęcie nowego. Mam kilka pytań odnośnie całego procesu. Na przyszłym kierunku będę chciał przepisać kilka ocen (o ile dostanę na to zgodę) jakie dokumenty z pierwszej uczelni są potrzebne do tego? Wiem, że potrzebuję wykaz ocen, czy dokument potwierdzający efekty uczenia się to to samo? Czy taki dokument należy pobrać już w momencie rezygnacji ze studiów czy będzie możliwość odebrania go dopiero w październiku? Chciałem tez wiedzieć czy w sytuacji, gdy nie złoże oficjalnej rezygnacji, tylko z powodu niezdania egzaminów zostanę skreślony z listy studentów, nie będzie problemu z uzyskanie wykazu ocen? Z góry dzięki za odpowiedź
    • Przez clrxn
      Witam. Czy możliwa jest zmiana zarówno kierunku jak i trybu studiowania (z dziennych na zaoczne) po zaliczeniu pierwszego semestru? Ta sama uczelnia i ten sam wydział.
    • Przez kamila77
      Witam
      Mam pytanie czy jak zrezygnuje ze studiów załóżmy po miesiącu to czy uczelnia naliczy jakieś koszty? Studiuje na kierunku stacjonarnym. na UJ. Nie będzie trzeba płacić za wykorzystane żetony? 
       


  • Wypowiedzi z ostatnich 10 dni

    • Jeżeli chodzi o drukowanie, to wszystko zależy kto gdzie mieszka  Jak ktoś mieszka w Krakowie bądź okolicach to myślę, że warto pomyśleć o lobos promo https://lobos.promo/  jest tutaj również możliwy spersonalizowany druk cyfrowy z tego widziałam. Mam nadzieję, że komuś się przyda.
    • Leaving your homeland to pursue higher studies in a foreign country can be very intimidating. But even if you are prepared to face whatever comes your way, you’ll bite off more than you can chew without the help of online python assignment help services. The application process includes a million steps, and a single mistake can cost you a place in your top institute. When applying to any college or university abroad, you must write an application essay that'll convince the accounting assignment helper that you're the perfect candidate. Bear in mind that the committee has to go through thousands of applications. So, it is imperative that your c programming assignment stands out from the crowd and makes them pause in their tracks. If you apply to multiple universities, you'd need to tweak your Statements of Purpose and Letters of Recommendation according to the help with english assignment. Generally, students copy and paste the same formula without putting more effort into personalising the documents. However, such generalised writing won't make you stand out. Source Url: https://www.tamaiaz.com/blogs/41081/Australian-Assignment-Writing-Services
    • Tak jak ktoś napisał. Łatwo jest założyć, ale potem tą firmę utrzymać, mieć klientów itd. Przykład podam jako salon fryzjerski, który dzisiaj jest już połączony często z zabiegami kosmetycznymi typu paznokcie, makijaż permamentny itd. Trzeba mieć fundusze na sprzęt, na fotele, konsolety czy na poczekalnie fryzjerskie https://salonova.pl/poczekalnie-fryzjerskie kończąc na akcesoriach jak nożyczki, maszynki do strzyżenia i preparaty typu kosmetyki, farby etc. Potem trzeba jeszcze przyciągnąć klientów, równocześnie prowadzić kanały SocialMedia. Ciężki kawałek chleba.
    • Hi, I am katygoite as you know in today's world everyone is suffering from an illness whether it's mental or physically. No one is fit in today's world So, we want to survive for the long period so, firstly we have to be physically fit and also everyone has to aware what is the physical education because people don't have physical knowledge they don't know about benefits of Physical education So, here you'll know about the physical Education properly just go through this post.  
  • Najpopularniejsze tematy na forum

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.