Skocz do zawartości
ness1997

Jaką filologie wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem po technikum logistycznym, chcę pracować w zawodzie, ale nie widze sensu powtarzania przez trzy lata tego samego co w technikum, a wiem, że języki się przydają, więc myśle o filologi. Jeszcze nie wybrałam konkretnego języka, ale myśle nad słowiańskimi językami. 
Pytanie do studentów filologii, jak wygląda w praktyce nauka na takim kierunku? nie interesuje mnie historia danego języka, tylko jego nauka. Jeżeli na filologii wszystkiego jest po trochu, to jaki kierunek polecaci, by naprawdę dobrze mówić w danym języku ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba bardziej pod wzgledem nauki samego jezyka sa przystosowane studia lingwistyczne, chociaz na nie w wiekszosci trzeba miec zdane na maturze 2 jezyki obce. ewentualnie jest takie cos jak etnolingwistyka na UAM, wyglada fajnie choc drugi jezyk tylko do poziomu A2. glownie uczysz sie tam jezyka podstawowego (czyli pewnie angielskiego) i drugiego mniej popularnego np. arabski, koreanski czy chinski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak, to idź na kurs. Praktyczna nauka języka to tylko niewielka część filologii. Do tego dochodzi jeszcze historia języka, gramatyka opisowa, inne przedmioty z zakresu językoznawstwa, historia regionu, historia literatury regionu, przedmioty kulturoznawcze plus oczywiście wybrana specjalizacja, czyli przedmioty dające uprawnienia pedagogiczne na specjalizacji nauczycielskiej albo warsztaty tłumaczeniowe i translatoryka na tłumaczeniowej.