Skocz do zawartości
virens

Jaki kierunek studiów po rozszerzonej geo i ang?

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznę od tego, że wstępnie przejrzałam kierunki studiów z różnych szkół, ale chyba nie znalazłam tego odpowiedniego i mam mętlik w głowie.

Zaznaczę, że jestem naprawdę oporna jeśli chodzi o matematykę, wszystkie próbne matury zdałam w okolicach 40/50%, więc w maju mogę się spodziewać podobnego wyniku. Oczywiście mówię tu o zakresie podstawowym, chociaż przez 3 lata meczyłam się z rozszerzeniem na profilu menadżerskim. Robię dużo zadań i arkuszy, jednak matematyka to nie mój konik, dlatego studia z tym przedmiotem rozszerzonym odpadają.

Geografia i angielski to jedyne przedmioty, które łatwo mi się uczy, ale też nie chciałabym studiować kierunków stricte geograficznych czy filologicznych.

Sytuacja jest taka, że chciałabym pójść na takie kierunki, by po ich ukończeniu pracować powiedzmy jako doradca klienta, np w ubezpieczeniach, nieruchomościach itp, ponieważ lubię papierową pracę i jestem raczej sumienna. Problem jest taki, że do tego potrzeba matematyki. Nie widzę sensu, żeby pójść i odpaść po kilku miesiącach.

Tu rodzi się moje pytanie, czy faktycznie na finansach i rachunkowości jest tak ciężko z matematyką? Zależy mi o opiniach studentów lub ludzi, który mają, bądź mieli z tym jakiś kontakt? Chociaż bez rozszerzonej matematyki bedzie mi się chyba trudno dostać..

Myślałam jeszcze nad logistyką i transportem, czy na tym też jest taki nacisk na matematykę?

W ostateczności zastanawiałam się nad gospodarką przestrzenną, ale tak właściwie to nie wiem, czego się po tym spodziewać, informator przedmiotu za wiele mi nie pomógł.

Kiedyś myślałam o administracji, ale wiem że po tym ciężko z pracą.

Macie jeszcze jakieś inne rady /propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że logistykę i transport sobie odpuścić. Zawsze to jakiś punkt zaczepienia :D

Zainteresowaliście mnie tymi Finansami, może jednak sobie poradzę. Zastanawiam się też nad zarządzaniem w razie jakbym się nie dostała na FiR, ale to chyba nie jest jakiś przyszłościowy kierunek?

Bardzo dziękuję za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geografia i ang jak dla mnie super pasuje do deweloperstwa. Mega rozwijająca się gałąź rynku.

Ciężko będzie znaleźć taki kierunek jako kierunek ale bardziej jako specjalność kierunku np Finanse i Rachunkowość. Zależy jakie miasto. Wiem że w Krakowie są takowe specjalności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale z drugiej strony co roku przybywa absolwentów z kierunków ekonomicznych, bo jest wielu chętnych. Nawet jeśli udałoby mi się je ukończyć to ciężko byłoby się wybić takiemu przeciętniakowi, skoro pracodawca ma całe spektrum 'tych lepszych' do wyboru. Teraz może i jest zapotrzebowanie, ale co będzie za, powiedzmy 15 lat?

Zastanawiam się, czy w mojej sytuacji najlepszym wyjściem nie będzie ukończenie jakiejś filologii. Języki zawsze są w cenie, zwłaszcza te mniej popularne, a ucząc się języka przy okazji zdobywałabym wyższe wykształcenie o które teraz w sumie nietrudno. Przynajmniej tak mi się wydaje, chociaż póki co to na razie moje luźne pomysły. :P Teraz to już w ogóle mam mętlik w głowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, więc filologię będę rozważać dopiero po maturze, kiedy będę wiedziała jak mi poszła.

Chciałabym się jeszcze dowiedzieć, jak wygląda sytuacja przy pracy w nieruchomościach. Zdaję sobie sprawę, że najlepszym kierunkiem w tym wypadku byłaby Kierunek ekonomia, ale na UŁ znalazłam taki twór jak Inwestycje i Nieruchomości i nie powiem, dosyć mnie zaciekawił. Tym bardziej, że na innych uczelniach widziałam to jako specjalizacje po ekonomii czy FiR. Kierunek został uruchomiony dopiero w tamtym roku, więc za wiele informacji o nim nie znalazłam, dlatego zastanawiam się, czy byłby dobrą opcją? Np w połączeniu z podyplomówką, która zapewni odpowiednie certyfikaty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Wydzial studia z zarządzania w Łodzi to wyjątkowo dobry Wydzial. Prowadzi radę biznesu i kierunki opiera na potrzebach rynku pracy dlatego warto sie zainteresować tym Wydziałem. Kierunek wyglada na bardzo ciekawy, osobiście wolałbym go zrobic na II stopniu a na I zrobic ekonomie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.





  • Wypowiedzi z ostatnich 10 dni

    • Hej! Stworzyłam kwestionariusz, który dostarczy mi wyników niezbędnych do napisania pracy magisterskiej. Będę bardzo wdzięczna jak poświęcisz 15 min na jego wypełnienie.   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeyOmMcMBk44EfX5DqZ7OBYYIqGS_IeTC6iQsfL6-QOMM9SuQ/viewform?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3ZsQ-dvB7sultbw13YX4NKxsLG4GjP2jY-JiylPETeVwhME2nUffrujFs_aem_AU-1CjVEgxfSlArwEGQi9r6axw0lJ-KTMP5wDXPQusDddSLwE5GxVgxfst3h4PvJbbQc4DjEC8mBCGfxLcR5jrib
    • Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko Młodszy Asystent Rodziny / Asystent Rodziny w Dziale Pomocy Specjalistycznej Do głównych zadań osoby, zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało między innymi: opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,  opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,  udzielenie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,  udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,  udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,  udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu wychowawczych z dziećmi,  wspieranie aktywności społecznej rodzin,  motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,  udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej,  motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,  udzielanie wsparcia rodzinom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,  podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,  prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,  prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,  współpraca z innymi pracownikami zaangażowanymi w proces wsparcia rodziny,  oraz innych czynności wynikających z realizacji Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. z 2024 r. poz. 177). Wymagania konieczne: dot. wykształcenia i stażu pracy zgodnie z Art. 12 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z dnia 9 czerwca 2011 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 177). niekaralność za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,  osoba aplikująca nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,  osoba aplikująca wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego. Wymagania pożądane: znajomość regulacji prawnych z zakresu: wsparcia rodziny i systemie pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, prawa pracy, przepisów o ochronie danych osobowych,  znajomość obsługi komputera,  łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych,  umiejętność pracy w zespole,  odporność na stres,  odpowiedzialność,  asertywność,  rzetelność, systematyczność,  komunikatywność i otwartość.  Mile widziana znajomość języka ukraińskiego bądź rosyjskiego.   Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku: Miejsce pracy: biuro znajduje się w budynku piętrowym, stanowisko pracy mieści się na poziomie 1, konieczność poruszania się po kondygnacjach,  budynek wyposażony w windę,  ciągi komunikacyjne pozwalają na poruszanie się wózkiem inwalidzkim,  w pomieszczeniach budynku istnieje możliwość poruszania się na wózku inwalidzkim,  brak oznaczeń dla osób niewidomych,  miejsce zamieszkania / przebywania klienta,  urzędy, instytucje, szkoły, przedszkola i inne placówki w których odbywać się będzie praca z rodziną. Stanowisko pracy: praca przy komputerze i urządzeniach biurowych,  praca wymagająca umiejętnego współdziałania z innymi i kontaktów z pracownikami instytucji zewnętrznych,  praca wymagająca częstego i intensywnego kontaktu z osobami korzystającymi z pomocy społecznej,  praca może przebiegać w warunkach stresowych,  brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym   Wymagane dokumenty i oświadczenia: podanie o przyjęcie do pracy,  Curriculum Vitea,  kopie dokumentów potwierdzających wymagane kwalifikacje zawodowe oraz staż pracy,  kopia dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie i ukończony 18 rok życia,  kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego – dotyczy osób nieposiadających obywatelstwa polskiego,  kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawienia, o którym mowa w art. 13a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,  podpisane oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe,  podpisane oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest kandydatowi zawieszona ani ograniczona,  podpisane oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,  podpisana klauzula o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Jednocześnie oświadczam, iż zgodnie z art. 4 ust.11 RODO udzielam zgody dobrowolnie, oraz że zostałam/em poinformowana/y o przysługującym mi prawie dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania, jak również wycofania zgody na ich przetwarzanie w każdym czasie.”   Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.   Dokumenty uważa się za dostarczone w terminie, jeżeli wpłynęły na n/w adres w terminie do 17.06.2024 r.   Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie osobiście lub za pośrednictwem poczty kompletu dokumentów na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy Dział Pomocy Specjalistycznej ul. Bartłomieja 3, 02-683 Warszawa z dopiskiem na kopercie: ,,Młodszy Asystent Rodziny / Asystent Rodziny w Dziale Pomocy Specjalistycznej”.   Informacje dodatkowe: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy zastrzega sobie możliwość kontaktu z wybranymi kandydatami. Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone. zatrudniona osoba będzie miała dostęp do danych osobowych wrażliwych, dlatego wymagana jest szczególna staranność i dbałość o bezpieczeństwo informacji. praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego. Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł także wykonywać wobec rodzin objętych asystą innych funkcji: kuratora sądowego, pedagoga, nauczyciela, wychowawcy, psychoterapeuty, nie może uczestniczyć w procesie decyzyjnym przyznawania świadczeń realizowanych przez m. st. Warszawę.   Pełne ogłoszenie: https://opsmokotow.pl/aktualnosc-217-mlodszy_asystent_rodziny_asystent.html  ogłoszenie od MAR do AR_06.2024.pdf
    • Nie wiem jak jest teraz, ale ja jak 10 lat temu brałem leasing to musiałem odczekać aż firma bedzie miała rok.  Jeśli chodzi o sam wynajem długoterminowy samochodu to tak jak wszystko - czasami się opłaca, czasami nie. Jest to na pewno opcja, która warto jest wziąć pod uwagę w sytuacji, w której nie masz czasu na formalności, Podyplomówki z zarządzania flota pojazdów, nie obchodzi Cię tutaj ubezpieczenie, przeglądy, naprawy. Możesz sobie zresztą wejść na stronę i tam będziesz miał wszystko opisane. 
    • Aktualnie zastanawiam się nad wzięciem jakiegoś auta na firmę. Na początku brałem pod uwagę leasing, ale czy jest możlwość uzyskania w sytuacji w której firma istnieje krocej niż rok?  Może ktoś korzystał z usługi wynajmu długoterminowego? Bo jeśli nie dostałbym leasingu to myslę też o tym.
  • Najpopularniejsze tematy na forum

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.