Skocz do zawartości
janbeck

jakie studia dadzą szansze na pracę za granicą

Rekomendowane odpowiedzi

jestem obecnie studentem prawa drugiego roku, lecz nie jestem zadowolony z tych studiów

zastanawialem się nad możliwością emigracji do australii lub kanady w pare lat po studiach, nie mogę jednak zdecydować się czy zostać na obecnym kierunku, który może nie jest najlepszy pod tym względem, czy zmienić na finanse i rachunkowość (na słabszej uczelni- UE katowice) czy może spróbować studia.net/informatyka, z którą nigdy jednak nie miałem styczności

rząd australijski obecnie uznaje księgowych jako zawód deficytowy, ale mam wątpliowści czy polskie studia pozwoliłyby mi tam znaleźć zatrudnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@janbeck, odpowiedź brzmi - żadne. Nikt nie pada na twarz przed polskim dyplomem ukończenia studiów. Zrób magisterkę, zaciągnij się do jakiejś rozpoznawalnej na świecie firmy i dopiero z odpowiednim doświadczeniem szukaj szczęścia w relokacji z pomocą pracodawcy albo samodzielnej emigracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie możesz po prostu sprawdzić, jakie są wymagania i jak zostać księgowym w kraju, który Cię interesuje? To, gdzie skończysz studia, ma drugorzędne znaczenie, bo studia są bardziej dla Ciebie. Dla pracodawcy liczą się umiejętności i ewentualnie uprawnienia, jeśli takie w danym zawodzie są wymagane. 

 

Co do studia.net/informatyka, to najpierw cokolwiek się tego poucz i zobacz, czy to kumasz. Jeśli kumasz, to studia mogą być przydatne, ale tak naprawdę nie są potrzebne. Tutaj tylko po umiejętnościach zatrudnia się ludzi. 

 

Ale jeśli nie chcesz pracować w Polsce, to rzuć prawo. Prawo to kierunek lokalny w każdy kraju. Za granicą się nie przydaje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.04.2022 o 11:48, Gutek napisał: