Skocz do zawartości
Antoni

Co na Politechnice?

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry!

Jestem uczniem 3 klasy liceum mieszczącego się w małej miejscowości co za tym idzie miejsce studiów ( w obrębie kraju ) nie stanowi według mnie argumentu bo i tak wszędzie będzie dość daleko.
Matury co prawda jeszcze nie napisałem ale nie mam najgorszych myśli. Uczę się na profilu matematyczno-fizycznym. Nieskromnie dodam, że jeśli chodzi o matematykę to tu na prowincji zawsze się troszkę wybijałem.
Matury z matematyki rozszerzonej z poprzednich lat piszę na mniej więcej >90%. 
Chciałbym studiować na Politechnice Wrocławskiej lub Warszawskiej z nie do końca racjonalnych powodów po prostu "ludzie gadają", że są to dobre miejsca choć jestem otwarty na inne sugestie.
Możliwe, iż dokonam tutaj krzywdzącego spłycenia ale z tego co oglądałem oferty tych uczelni to poza architekturą i matematyką ( które to chyba nie do końca są kierunkami technicznymi )
są tylko 4 kierunki godne uwagi:
-informatyka
-automatyka i robotyka
-mechanika i budowa maszyn
(na pw jest też mechanika i projektowanie maszyn ale to chyba to samo)
-mechatronika


Informatyka z tym wielkim bumem na nią, który trwa już bardzo długo zawsze mnie odpychała ( zapewne głównie za sprawą tego bumu, co nie jest chyba do końca racjonalne z mojej strony ) wydaje mi się, że może nie byłbym z niej najgorszy ze względu na umiejętności matematyczne jednakże nigdy się nią specjalnie nie interesowałem ( czasem wręcz pogardzałem ) na dłuższą metę (kilku lat pracy) wydaje mi się nużąca i wypalająca. Choć jestem otwarty na sugestie :)

 

Zarówno machatronika oraz automatyka i robotyka zlewają mi się w jedną całość, nie do końca rozumiem różnicy pomiędzy nimi, duże progi wejścia na nie jawią mi się natomiast jako efekt panującej mody, że te roboty i mechy to teraz przyszłość itd co jest chyba prawdą jednakże nie wiem czemu patrzę na to z podświadomym obrzydzeniem. Choć tak właściwie nie do końca wiem z czym to się je.