Skocz do zawartości
oliq

Wybór studiów Toruń opinie o kierunkach pomooocy :)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich chciałabym zasiegnąć porady odnośnie wyboru kierunku studiów dziś odebrałam wyniki matur Polski 74 % ,Angielski 66 Matematyka 44 % i Geografia 40 %.

Zastanawiam się nad studiowaniem administracji lub komunikacji i psychologi w biznesie,przeglądałam wiele raportów ,z których wynika ,że po administracji stosunkowo łatwo znalezc prace jednakze chciałabym abyscie doradzili osobie ,która szczerze ma problem z matematyką  i chce jej jak najmniej jaki kierunek studiów wybrac. Jak wyglądają zajecia na UMK w Toruniu z tych kierunkow  czy łatwo wam było znalezc po nich prace oraz czy z moim raczej humanistycznym umysłem warto próbowac dostac się na studia do Bydgoszczy na dietetyke czy zostac przy tych? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje juz znalazłam mam jeszcze jedno pytanie czy lepiej jest przez elektroniczny system irk zlozyc na jeden kierunek studiów czy od razu na dwa? Slyszalam ze jesli nie uda mi sie dostac w pierwszym etapie to moge zlozyc w kolejnym to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym w przyszłym roku iść na studia humanistyczne. Niestety nie zdałem dwóch przemiotów: Angielski, Matematyka i muszę je poprawić w maju 2018r. Czy z wynikiem: Polski podstawa 60% i rozszerzenie Wos 37% znajdzie się coś dla a mnie na UMK, czy zbyt niski wynik z Wos-u przekreśla to i musiałbym go poprafić na lepszy? Proszę o odpowiedź, bo co chwilę zostaje przenoszony i nie uzyskuje odpowiedzi. Pozdrawiam :) Przypominam jestem tu nowy i mogę specyfiki działania tego forum nie rozumieć. Wybaczcie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Łukasz napisał:

Myślę, że możesz się dostać ze względu na niż. Jednak ja na Twoim miejscu bym poprawił maturę z tego przedmiotu bo i tak ten materiał będziesz musiał nauczyć się na studiach

Dziękuję za odpowiedź. Może ktoś jeszcze podzieli się ze mną cennymi wskazówkami, spostrzeżeniami? Będę niezmierne wdzięczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)
Ja natomiast waham się między tym, czy w ogóle próbować z rekrutacją na prawo na UMK. Ogólnie rzecz ujmując nie biorę pod uwagę innej uczelni niż UMK w Toruniu. Moje wyniki maturalne będą wyglądały mniej więcej tak: rozszerzenie z polskiego- myślę, że koło 85-87%, podstawa z angielskiego 90-92%, matematyka koło 54-56%. Na razie zaznaczyłam przy rejestracji, że chcę studiować administrację lub prawo (lub komunikację i psychologię w biznesie, jednak to jest plan C), ale nie wiem czy mam jakieś szanse, by dostać się na prawo, gdyż w zeszłym roku wymagany próg punktowy wynosił aż 78,6 pkt (u mnie punktacja będzie wynosiła chyba w granicach 65 pkt) a boję się startować w drugiej turze, gdyż nie wiem czy muszę zadeklarować swój wybór w 1 naborze, gdy czekam na wyniki 2 naboru. Słyszałam, że gdy dostanę się na administrację, a na prawo nie, to muszę zadeklarować się czy tę administrację wybieram, jak nie, to eliminują mnie z listy na administrację i czekam na wyniki 2 naboru na prawo, a jeśli nie dostanę się nawet z 2 naboru, to zostaję bez kierunku, z ręką w nocniku. Czy tak właśnie to wygląda? Boję się co prawda, czy poradzę sobie na prawie, bo na UMK wiem, że robią totalny przesiew pierwszoroczniaków, ale od gimnazjum marzę o prawie, odpuściłam sobie, bo słyszałam, że bardzo ciężko się dostać, jednak poszperałam i znalazłam progi punktowe z 2 naboru, gdzie zauważyłam, że jednak mam jakieś tam szansę, by się dostać. Myślę trochę też o zaocznych, może praca w kancelarii w tym czasie byłaby świetną perspektywą zdobycia doświadczenia, ale czy w Toruniu są jakieś dobrze prosperujące kancelarie, które z chęcią by przyjęły pierwszoroczniaka bez doświadczenia? I czy mógłby ktoś mi dogłębnie wyjaśnić, jak to wygląda z odwołaniem? Odwołanie a 2 nabór, to dwie różne rzeczy, czy przy 2 naborze składam równocześnie odwołanie, czy jak to wygląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.





  • Wypowiedzi z ostatnich 10 dni

    • Hej! Stworzyłam kwestionariusz, który dostarczy mi wyników niezbędnych do napisania pracy magisterskiej. Będę bardzo wdzięczna jak poświęcisz 15 min na jego wypełnienie.   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeyOmMcMBk44EfX5DqZ7OBYYIqGS_IeTC6iQsfL6-QOMM9SuQ/viewform?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3ZsQ-dvB7sultbw13YX4NKxsLG4GjP2jY-JiylPETeVwhME2nUffrujFs_aem_AU-1CjVEgxfSlArwEGQi9r6axw0lJ-KTMP5wDXPQusDddSLwE5GxVgxfst3h4PvJbbQc4DjEC8mBCGfxLcR5jrib
    • Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko Młodszy Asystent Rodziny / Asystent Rodziny w Dziale Pomocy Specjalistycznej Do głównych zadań osoby, zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało między innymi: opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,  opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,  udzielenie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,  udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,  udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,  udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu wychowawczych z dziećmi,  wspieranie aktywności społecznej rodzin,  motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,  udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej,  motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,  udzielanie wsparcia rodzinom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,  podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,  prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,  prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,  współpraca z innymi pracownikami zaangażowanymi w proces wsparcia rodziny,  oraz innych czynności wynikających z realizacji Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. z 2024 r. poz. 177). Wymagania konieczne: dot. wykształcenia i stażu pracy zgodnie z Art. 12 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z dnia 9 czerwca 2011 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 177). niekaralność za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,  osoba aplikująca nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,  osoba aplikująca wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego. Wymagania pożądane: znajomość regulacji prawnych z zakresu: wsparcia rodziny i systemie pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, prawa pracy, przepisów o ochronie danych osobowych,  znajomość obsługi komputera,  łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych,  umiejętność pracy w zespole,  odporność na stres,  odpowiedzialność,  asertywność,  rzetelność, systematyczność,  komunikatywność i otwartość.  Mile widziana znajomość języka ukraińskiego bądź rosyjskiego.   Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku: Miejsce pracy: biuro znajduje się w budynku piętrowym, stanowisko pracy mieści się na poziomie 1, konieczność poruszania się po kondygnacjach,  budynek wyposażony w windę,  ciągi komunikacyjne pozwalają na poruszanie się wózkiem inwalidzkim,  w pomieszczeniach budynku istnieje możliwość poruszania się na wózku inwalidzkim,  brak oznaczeń dla osób niewidomych,  miejsce zamieszkania / przebywania klienta,  urzędy, instytucje, szkoły, przedszkola i inne placówki w których odbywać się będzie praca z rodziną. Stanowisko pracy: praca przy komputerze i urządzeniach biurowych,  praca wymagająca umiejętnego współdziałania z innymi i kontaktów z pracownikami instytucji zewnętrznych,  praca wymagająca częstego i intensywnego kontaktu z osobami korzystającymi z pomocy społecznej,  praca może przebiegać w warunkach stresowych,  brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym   Wymagane dokumenty i oświadczenia: podanie o przyjęcie do pracy,  Curriculum Vitea,  kopie dokumentów potwierdzających wymagane kwalifikacje zawodowe oraz staż pracy,  kopia dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie i ukończony 18 rok życia,  kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego – dotyczy osób nieposiadających obywatelstwa polskiego,  kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawienia, o którym mowa w art. 13a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,  podpisane oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe,  podpisane oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest kandydatowi zawieszona ani ograniczona,  podpisane oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,  podpisana klauzula o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Jednocześnie oświadczam, iż zgodnie z art. 4 ust.11 RODO udzielam zgody dobrowolnie, oraz że zostałam/em poinformowana/y o przysługującym mi prawie dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania, jak również wycofania zgody na ich przetwarzanie w każdym czasie.”   Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.   Dokumenty uważa się za dostarczone w terminie, jeżeli wpłynęły na n/w adres w terminie do 17.06.2024 r.   Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie osobiście lub za pośrednictwem poczty kompletu dokumentów na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy Dział Pomocy Specjalistycznej ul. Bartłomieja 3, 02-683 Warszawa z dopiskiem na kopercie: ,,Młodszy Asystent Rodziny / Asystent Rodziny w Dziale Pomocy Specjalistycznej”.   Informacje dodatkowe: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy zastrzega sobie możliwość kontaktu z wybranymi kandydatami. Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone. zatrudniona osoba będzie miała dostęp do danych osobowych wrażliwych, dlatego wymagana jest szczególna staranność i dbałość o bezpieczeństwo informacji. praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego. Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł także wykonywać wobec rodzin objętych asystą innych funkcji: kuratora sądowego, pedagoga, nauczyciela, wychowawcy, psychoterapeuty, nie może uczestniczyć w procesie decyzyjnym przyznawania świadczeń realizowanych przez m. st. Warszawę.   Pełne ogłoszenie: https://opsmokotow.pl/aktualnosc-217-mlodszy_asystent_rodziny_asystent.html  ogłoszenie od MAR do AR_06.2024.pdf
    • Nie wiem jak jest teraz, ale ja jak 10 lat temu brałem leasing to musiałem odczekać aż firma bedzie miała rok.  Jeśli chodzi o sam wynajem długoterminowy samochodu to tak jak wszystko - czasami się opłaca, czasami nie. Jest to na pewno opcja, która warto jest wziąć pod uwagę w sytuacji, w której nie masz czasu na formalności, Podyplomówki z zarządzania flota pojazdów, nie obchodzi Cię tutaj ubezpieczenie, przeglądy, naprawy. Możesz sobie zresztą wejść na stronę i tam będziesz miał wszystko opisane. 
    • Aktualnie zastanawiam się nad wzięciem jakiegoś auta na firmę. Na początku brałem pod uwagę leasing, ale czy jest możlwość uzyskania w sytuacji w której firma istnieje krocej niż rok?  Może ktoś korzystał z usługi wynajmu długoterminowego? Bo jeśli nie dostałbym leasingu to myslę też o tym.
  • Najpopularniejsze tematy na forum

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.