Skocz do zawartości
Asaro

Wyjazd za granice po studiach

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry 

 

Jako, iż zaczynają się rekrutacje na studia stoję przed ich wyborem i zastanawiam się, które studia związane z Finansami i Rachunkowością, podatkami dają możliwość pracy za granicą.

Wiem, że za granicą są różne systemy podatkowe, dlatego zbytnio nie wiem co zrobić w tym temacie. Powinienem wyjechać na studia do innego kraju i tam studiować czy jest możliwość wyjechania z Polski po studiach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu niby medyczne? Przecież to właśnie dyplomy medyczne często trzeba nostryfikować dyplom, bo nie jest z marszu uznawany. 

 

To już z innymi dziedzinami jest łatwiej. Absolwenci studiów technicznych często wyjeżdżają i po prostu pracują. Nikt z tym nie ma problemu. Ci od finansów też. Wiele międzynarodowych korpo ma teraz centra rozliczeń w Polsce. Przecież tam robi się rozliczenia nie wg polskiego prawa. Wiadomo, trzeba się douczyć, ale zasady księgowania i matematyka zostają te same. 

 

Asaro, możesz studiować w Polsce. Niektóre polskie uczelnie mają już nawet w programach uzyskanie międzynarodowych certyfikatów, takich jak ACCA (albo innych CFA, CIMA, CIA). ACCA jest najbardziej znany i uznawany na całym świecie. Tu masz, co to za zwierz (o ile mi admin nie usunie linku): http://www.poradnikksiegowego.pl/artykul,1631,2673,kariera-ksiegowego-certyfikat-miedzynarodowy-acca.html

 

Możesz też za granicą, jeśli masz na myśli jeden konkretny kraj. Będzie łatwiej, bo nauczysz się od razu tamtejszego systemu podatkowego. Ale jeśli jeszcze nie wiesz, co i jak, gdzie chcesz jechać i to taki luźny pomysł, to lepiej skupić się na certyfikatach typu ACCA, bo z tym zatrudnią Cię w wielu miejscach na świecie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze bullshit, bo na przykład w Wielkiej Brytanii możesz się z polskim dyplomem wpisać do ichniego stowarzyszenia księgowych i normalnie wykonywać pracę. Po drugie w wielu krajach dyplom nie ma najmniejszego znaczenia, bo żeby pracować na przykład w księgowości, musisz mieć certyfikaty, a zdajesz je tak samo, czy jesteś Polakiem, czy Hindusem. Mylisz zapewne zwykle studia z kursami przygotowującymi do takich egzaminów certyfikacyjnych. Do tych egzaminów można się też przygotować w Polsce, bo wiele uczelni ekonomicznych jest już do tego akredytowanych. Po trzecie ja mam znajomych, którzy z powodzeniem pracują w międzynarodowych korporacjach w finansach za granicą? I co z tego wynika? Może mam po prostu bardziej ogarniętych znajomych. Naprawdę jak chcesz pracować w finansach to dyplom ma znaczenie drugorzędne, jeśli nie trzeciorzędne. Liczą się umiejętności, doświadczenie i uprawnienia. I dobra znajomość języka.  Jeśli jesteśmy przy księgowości, to w takiej Wielkiej Brytanii nawet nie musisz mieć do tego uniwersyteckiego dyplomu, tylko właśnie zrobione uprawnienia i certyfikaty. 

 

Cytat

The AAT qualification is typically the minimum level expected of an accountant, but to ultimately become a chartered accountant, you'll have to progress to the ACCA, ACA or CIMA qualifications.

Although many accountants will hold a university degree, it's often desirable rather than essential. Even if it is a prerequisite for a role, the degree can usually be in any subject.

So, while maths and economics at A-level followed by an accounting degree may be advantageous, if you didn't go down this focused route you'd still be able to get the qualifications you need - as professional bodies provide courses for students and workers at all levels.

A variety of finance qualifications are available to those interested in accounting careers, which can be confusing when searching for job opportunities.

To give you a good starting point, the most popular accountant qualifications include:

  • AAT (Association of Accounting Technicians) accounting courses - made up of three qualifications across three levels, they combine industry knowledge and practical work skills.
  • ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) qualifications - they comprise of two levels: Fundamentals and Professionals. The modules cover a variety of topics from corporate and business law to audit and assurance.
  • ICAEW (Institute of Chartered Accountants in England and Wales) chartered accountant status - also referred to as the ACA, this qualification consists of three to five years of practical work experience and the completion of 13 modules.
  • CIMA (Chartered Institute of Management Accountants) business finance award - oversees the widely-recognised CGMA (Chartered Global Management Accountant), which requires you to have already gained the postgraduate-level Certificate in Business Accounting.

Many accountancy firms will accept qualifications from any board, but if you have a definite career path in mind, it's worth taking a look into the preferred qualifications of that specialism.

For example, if you're interested in becoming a chartered accountant, you'll need to have studied for the ACCA qualification and have three years' work experience in a relevant role. It usually takes around four years in total to become fully qualified.

If you're wondering whether you can become a chartered accountant without a degree, you can apply for the ACCA qualification with a combination of GCSEs and A-levels. However, by already holding a degree or Masters in any subject, this may make you exempt from some of the exams. Even without any formal academic qualifications, you can enter the accounting profession and study at the foundation level.

 

Zresztą w Polsce dużo inaczej nie jest. Możesz sobie skończyć politologię, a potem zrobić kursy w stowarzyszeniu księgowych i pracować w księgowości. Wielu filologów tak teraz robi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Ci być cieżko wyjechać po studiach, jeśli chcesz pracować w zawodzie. Warto jednak dodatkowo wziąć pod uwagę wyjazd na studia za granicę lub po prostu przebranżowienie się :) Dużo zależy do tego, czy chcesz wyjechać na stałe za granicę, czy zależy Ci na tym, aby po prostu sobie dorobić, a później wrócić do Polski. Moja znajoma zdecydowała się na wyjazd na kilka lat za granicę jako opiekunka do osób starszych, dzięki temu udało się jej zarobić szybciej kwotę, której potrzebowała. Wiem, że wyjeżdzał i była bardzo zadowolona ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.





  • Wypowiedzi z ostatnich 10 dni

    • Hej! Stworzyłam kwestionariusz, który dostarczy mi wyników niezbędnych do napisania pracy magisterskiej. Będę bardzo wdzięczna jak poświęcisz 15 min na jego wypełnienie.   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeyOmMcMBk44EfX5DqZ7OBYYIqGS_IeTC6iQsfL6-QOMM9SuQ/viewform?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3ZsQ-dvB7sultbw13YX4NKxsLG4GjP2jY-JiylPETeVwhME2nUffrujFs_aem_AU-1CjVEgxfSlArwEGQi9r6axw0lJ-KTMP5wDXPQusDddSLwE5GxVgxfst3h4PvJbbQc4DjEC8mBCGfxLcR5jrib
    • Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko Młodszy Asystent Rodziny / Asystent Rodziny w Dziale Pomocy Specjalistycznej Do głównych zadań osoby, zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało między innymi: opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,  opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,  udzielenie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,  udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,  udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,  udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu wychowawczych z dziećmi,  wspieranie aktywności społecznej rodzin,  motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,  udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej,  motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,  udzielanie wsparcia rodzinom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,  podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,  prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,  prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,  współpraca z innymi pracownikami zaangażowanymi w proces wsparcia rodziny,  oraz innych czynności wynikających z realizacji Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. z 2024 r. poz. 177). Wymagania konieczne: dot. wykształcenia i stażu pracy zgodnie z Art. 12 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z dnia 9 czerwca 2011 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 177). niekaralność za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,  osoba aplikująca nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,  osoba aplikująca wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego. Wymagania pożądane: znajomość regulacji prawnych z zakresu: wsparcia rodziny i systemie pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, prawa pracy, przepisów o ochronie danych osobowych,  znajomość obsługi komputera,  łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych,  umiejętność pracy w zespole,  odporność na stres,  odpowiedzialność,  asertywność,  rzetelność, systematyczność,  komunikatywność i otwartość.  Mile widziana znajomość języka ukraińskiego bądź rosyjskiego.   Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku: Miejsce pracy: biuro znajduje się w budynku piętrowym, stanowisko pracy mieści się na poziomie 1, konieczność poruszania się po kondygnacjach,  budynek wyposażony w windę,  ciągi komunikacyjne pozwalają na poruszanie się wózkiem inwalidzkim,  w pomieszczeniach budynku istnieje możliwość poruszania się na wózku inwalidzkim,  brak oznaczeń dla osób niewidomych,  miejsce zamieszkania / przebywania klienta,  urzędy, instytucje, szkoły, przedszkola i inne placówki w których odbywać się będzie praca z rodziną. Stanowisko pracy: praca przy komputerze i urządzeniach biurowych,  praca wymagająca umiejętnego współdziałania z innymi i kontaktów z pracownikami instytucji zewnętrznych,  praca wymagająca częstego i intensywnego kontaktu z osobami korzystającymi z pomocy społecznej,  praca może przebiegać w warunkach stresowych,  brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym   Wymagane dokumenty i oświadczenia: podanie o przyjęcie do pracy,  Curriculum Vitea,  kopie dokumentów potwierdzających wymagane kwalifikacje zawodowe oraz staż pracy,  kopia dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie i ukończony 18 rok życia,  kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego – dotyczy osób nieposiadających obywatelstwa polskiego,  kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawienia, o którym mowa w art. 13a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,  podpisane oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe,  podpisane oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest kandydatowi zawieszona ani ograniczona,  podpisane oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,  podpisana klauzula o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Jednocześnie oświadczam, iż zgodnie z art. 4 ust.11 RODO udzielam zgody dobrowolnie, oraz że zostałam/em poinformowana/y o przysługującym mi prawie dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania, jak również wycofania zgody na ich przetwarzanie w każdym czasie.”   Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.   Dokumenty uważa się za dostarczone w terminie, jeżeli wpłynęły na n/w adres w terminie do 17.06.2024 r.   Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie osobiście lub za pośrednictwem poczty kompletu dokumentów na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy Dział Pomocy Specjalistycznej ul. Bartłomieja 3, 02-683 Warszawa z dopiskiem na kopercie: ,,Młodszy Asystent Rodziny / Asystent Rodziny w Dziale Pomocy Specjalistycznej”.   Informacje dodatkowe: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy zastrzega sobie możliwość kontaktu z wybranymi kandydatami. Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone. zatrudniona osoba będzie miała dostęp do danych osobowych wrażliwych, dlatego wymagana jest szczególna staranność i dbałość o bezpieczeństwo informacji. praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego. Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł także wykonywać wobec rodzin objętych asystą innych funkcji: kuratora sądowego, pedagoga, nauczyciela, wychowawcy, psychoterapeuty, nie może uczestniczyć w procesie decyzyjnym przyznawania świadczeń realizowanych przez m. st. Warszawę.   Pełne ogłoszenie: https://opsmokotow.pl/aktualnosc-217-mlodszy_asystent_rodziny_asystent.html  ogłoszenie od MAR do AR_06.2024.pdf
    • Nie wiem jak jest teraz, ale ja jak 10 lat temu brałem leasing to musiałem odczekać aż firma bedzie miała rok.  Jeśli chodzi o sam wynajem długoterminowy samochodu to tak jak wszystko - czasami się opłaca, czasami nie. Jest to na pewno opcja, która warto jest wziąć pod uwagę w sytuacji, w której nie masz czasu na formalności, Podyplomówki z zarządzania flota pojazdów, nie obchodzi Cię tutaj ubezpieczenie, przeglądy, naprawy. Możesz sobie zresztą wejść na stronę i tam będziesz miał wszystko opisane. 
    • Aktualnie zastanawiam się nad wzięciem jakiegoś auta na firmę. Na początku brałem pod uwagę leasing, ale czy jest możlwość uzyskania w sytuacji w której firma istnieje krocej niż rok?  Może ktoś korzystał z usługi wynajmu długoterminowego? Bo jeśli nie dostałbym leasingu to myslę też o tym.
  • Najpopularniejsze tematy na forum

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.