Skocz do zawartości
Łukasz

Jak założyć własną firmę? Start Up w pigułce.

Rekomendowane odpowiedzi

Założenie firmy teraz jest bardzo proste. Chwila moment i ma się działalność. Grunt to jest mieć pomysł na nią i motywację by ją prowadzić. Ja mam od niedawna DG i myślę jak zmnieszyć koszty w niej. Słyszałem, że telefonia internetowa jest znacznie tańsza od tej tradycyjnej. Mozna wykonować połączenia w kraju i za granicż za bardzo rozsądne stawki. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to chodzi, że zakładając firmę w ramach AIP nie płaci się ZUS-u:

 

"Jeśli nie stać Cię jeszcze na założenie własnej działalności gospodarczej czy spółki z o.o. załóż Firmę na Próbę bez ZUS w AIP za 250 zł netto miesięcznie..
 
Na czym polega Firma na Próbę bez ZUS w AIP?
 
AIP użycza Ci własną osobowość prawną do prowadzenia Firmy, czyli swojej działalności biznesowej. Dzięki temu nie musisz rejestrować własnej działalności gospodarczej czy spółki z o.o.
 
W ramach Twojej Firmy w AIP nie płacisz obowiązkowych miesięcznych składek na ZUS (minimum 410 zł we własnej działalności gospodarczej) oraz co miesiąc podatku dochodowego CIT od osiągniętego dochodu w danym miesiącu (19% we własnej działalności gospodarczej czy spółce z o.o.).
 
Dzięki AIP prowadzisz firmę jako pełnoprawny przedsiębiorca, do umów i faktur wykorzystując dane rejestrowe AIP, tj. NIP, REGON, KRS.
 
W ramach firmy w AIP wystawiasz faktury VAT oraz podpisujesz umowy prawne jako AIP. Dokumenty te są weryfikowane przez AIP w celu minimalizacji ryzyka Twojej firmy.
 
Zarobione przez Ciebie pieniądze trafiają na subkonto Twojej firmy w ramach konta AIP. Pieniądze te stanowią budżet Twojej firmy, w ramach którego możesz dowolnie dokonać zakupów na fakturę VAT lub wypłacić je sobie lub zatrudnionym osobom na umowę zlecenie lub o dzieło.
 
Jeżeli nie masz pewności co do stabilności swoich przychodów z biznesu i nie stać Cię na ponoszenie kosztów związanych z ubezpieczeniem ZUS lub po prostu nie chcesz z niego korzystać to Firma AIP jest dla Ciebie."
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w ramach tych 250 zł otrzymujesz dokładnie od AIP: 

 

Twoja Firma w ramach AIP
• brak miesięcznych składek ZUS
• brak podatku dochodowego CIT 
• niskie koszty 
• minimalizacja ryzyka
 
 
Obsługa księgowa Twojej Firmy
• księgowanie dokumentów finansowych 
• realizacja wypłat (kadry)
• doradztwo podatkowe
 
 
Obsługa prawna Twojej Firmy
• tworzenie i weryfikacja umów z kontrahentami 
• porady prawników 
• pomoc w przetargach 
• wsparcie w windykacji i sprawach sądowych 
 
 
Administracja Twojej Firmy
• adres korespondencyjny 
• minimum formalności 
• obieg dokumentów online (księgowość, kadry, prawo) 
• ransakcje internetowe (homebanking) 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach AIP startup korzysta z osobowości prawnej AIP i z indywidualnego subkonta bankowego, kórego właścicielem jest AIP. W momencie, gdy startup chce wypłacić środki zgromadzone na subkoncie na własny rachunek bankowy, zawiera z AIP umowę zlecenie bądź umowę o dzieło.

Dopiero wówczas możemy mówić o ubezpieczeniu zdrowotnym.

Dla startupów AIP jest jednak przygotowany pakiet prywatnej opieki medycznej w Enelmed.

 

Jak ktoś jest zainteresowany to najlepiej kontaktować się z AIP w swoim rejonie http://inkubatory.pl/kontakt-do-inkubatorow/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ponadto w ramach Firmy AIP możesz otrzymać GRATIS od swojego inkubatora AIP:

 

Biuro AIP (AIP to 50 biur od 40 do 200 m2 w 24 miastach)

• miejsce do pracy w biurze (nieograniczony dostęp za pomocą karty magnetycznej AIP) 

• sale konferencyjne i spotkaniowe (w tym dostęp do multimediów) 

• wi fi, sprzęt komputerowy i oprogramowanie 

 

Dopracowanie pomysłu na biznes

• indywidualne konsultacje (spotkania Startup Kickoff) 

 

Kontrakty biznesowe dla Twojej Firmy

• społeczność 1799 firm AIP (60% firm z AIP współpracuje ze sobą) 

• 50 Startup Mixerów rocznie w całej Polsce (możliwość prezentacji swojej firmy) 

• wydarzenia networkingowe (eventy Startup Chillout) 

• zniżki u Partnerów AIP (Startup Partners)

 

Promocja Twojej Firmy

• prezentacje Firm z AIP w mediach partnerskich 

Podyplomówki z reklamy Firm z AIP na stronach www, fan page’ach i newsletterze AIP 

 

Szkolenia

• 800 warsztatów rozwojowych rocznie dostępnych dla firm z AIP (Startup Training) 

 

Mentorzy

• 113 mentorów z różnych branż dostępnych dla firm z AIP 

• indywidualne sesje doradcze z praktykami biznesu 

 

Inwestycje AIP na rozwój Twojej Firmy

• inwestycje 100 tys. zł dostępne dla firm z AIP na ich rozwój 

• 97 inwestycji dokonanych w firmy z AIP 

 

Myślę, że warto się tym zainteresować. Wszystkie informacje można znaleźć na stronie http://inkubatory.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko bałbym sie.

 

 

Tylko czego? Bo tym sposobem to nie można by podjąć również pracy na umowę o dzieło, bo w ramach takiej umowy też nie masz składek do ZUS-u. 

A sam dobrze wiesz, że bardzo dużo studentów pracuje na poczatku właśnie na takich umowach. 

 

W ramach AIP masz naprawdę bardzo duże wsparcie, wiem bo widziałam jak to funkcjonuje jak jeszcze pracowałam na uczelni. Wtedy w Katowicach główny Inkubator był przy Śląskiej Wyższej Szkole studia z zarządzania im. gen. J. Ziętka. 

Widziałam jak powstają i się rozwijają i ile studentów z tego korzysta. Jak ktoś ma pomysł na biznes to może spokojnie zaczynać już na studiach, a nie potrzebuje do tego wkładu finansowego. AIP bardzo wspiera na każdym polu swoje firmy. Zawsze można się dodatkowo ubezpieczyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim złożymy wniosek do CEIDG o założenie jednoosobowej działalności gospodarczej, musimy wcześniej dopełnić kilku formalności. Przede wszystkim wymyślić jej nazwę. Warto również sprawdzić w PKD, czyli Polskiej Klasyfikacji Działalności, jaki kod będzie najbardziej pasował do profilu firmy, którą chcemy założyć.

 

 

____________________________________
Jednoosobowa działalność gospodarcza — jakie formalności należy dopełnić przed jej założeniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak ktoś napisał. Łatwo jest założyć, ale potem tą firmę utrzymać, mieć klientów itd. Przykład podam jako salon fryzjerski, który dzisiaj jest już połączony często z zabiegami kosmetycznymi typu paznokcie, makijaż permamentny itd. Trzeba mieć fundusze na sprzęt, na fotele, konsolety czy na poczekalnie fryzjerskie https://salonova.pl/poczekalnie-fryzjerskie kończąc na akcesoriach jak nożyczki, maszynki do strzyżenia i preparaty typu kosmetyki, farby etc. Potem trzeba jeszcze przyciągnąć klientów, równocześnie prowadzić kanały SocialMedia. Ciężki kawałek chleba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.





  • Wypowiedzi z ostatnich 10 dni

    • Nie wiem jak jest teraz, ale ja jak 10 lat temu brałem leasing to musiałem odczekać aż firma bedzie miała rok.  Jeśli chodzi o sam wynajem długoterminowy samochodu to tak jak wszystko - czasami się opłaca, czasami nie. Jest to na pewno opcja, która warto jest wziąć pod uwagę w sytuacji, w której nie masz czasu na formalności, z arządzanie flota pojazdów, nie obchodzi Cię tutaj ubezpieczenie, przeglądy, naprawy. Możesz sobie zresztą wejść na stronę takiego master1 i tam będziesz miał wszystko opisane.
    • Hej! Stworzyłam kwestionariusz, który dostarczy mi wyników niezbędnych do napisania pracy magisterskiej. Będę bardzo wdzięczna jak poświęcisz 15 min na jego wypełnienie.   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeyOmMcMBk44EfX5DqZ7OBYYIqGS_IeTC6iQsfL6-QOMM9SuQ/viewform?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3ZsQ-dvB7sultbw13YX4NKxsLG4GjP2jY-JiylPETeVwhME2nUffrujFs_aem_AU-1CjVEgxfSlArwEGQi9r6axw0lJ-KTMP5wDXPQusDddSLwE5GxVgxfst3h4PvJbbQc4DjEC8mBCGfxLcR5jrib
    • Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko Młodszy Asystent Rodziny / Asystent Rodziny w Dziale Pomocy Specjalistycznej Do głównych zadań osoby, zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało między innymi: opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,  opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,  udzielenie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,  udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,  udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,  udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu wychowawczych z dziećmi,  wspieranie aktywności społecznej rodzin,  motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,  udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej,  motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,  udzielanie wsparcia rodzinom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,  podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,  prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,  prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,  współpraca z innymi pracownikami zaangażowanymi w proces wsparcia rodziny,  oraz innych czynności wynikających z realizacji Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. z 2024 r. poz. 177). Wymagania konieczne: dot. wykształcenia i stażu pracy zgodnie z Art. 12 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z dnia 9 czerwca 2011 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 177). niekaralność za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,  osoba aplikująca nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,  osoba aplikująca wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego. Wymagania pożądane: znajomość regulacji prawnych z zakresu: wsparcia rodziny i systemie pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, prawa pracy, przepisów o ochronie danych osobowych,  znajomość obsługi komputera,  łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych,  umiejętność pracy w zespole,  odporność na stres,  odpowiedzialność,  asertywność,  rzetelność, systematyczność,  komunikatywność i otwartość.  Mile widziana znajomość języka ukraińskiego bądź rosyjskiego.   Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku: Miejsce pracy: biuro znajduje się w budynku piętrowym, stanowisko pracy mieści się na poziomie 1, konieczność poruszania się po kondygnacjach,  budynek wyposażony w windę,  ciągi komunikacyjne pozwalają na poruszanie się wózkiem inwalidzkim,  w pomieszczeniach budynku istnieje możliwość poruszania się na wózku inwalidzkim,  brak oznaczeń dla osób niewidomych,  miejsce zamieszkania / przebywania klienta,  urzędy, instytucje, szkoły, przedszkola i inne placówki w których odbywać się będzie praca z rodziną. Stanowisko pracy: praca przy komputerze i urządzeniach biurowych,  praca wymagająca umiejętnego współdziałania z innymi i kontaktów z pracownikami instytucji zewnętrznych,  praca wymagająca częstego i intensywnego kontaktu z osobami korzystającymi z pomocy społecznej,  praca może przebiegać w warunkach stresowych,  brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym   Wymagane dokumenty i oświadczenia: podanie o przyjęcie do pracy,  Curriculum Vitea,  kopie dokumentów potwierdzających wymagane kwalifikacje zawodowe oraz staż pracy,  kopia dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie i ukończony 18 rok życia,  kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego – dotyczy osób nieposiadających obywatelstwa polskiego,  kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawienia, o którym mowa w art. 13a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,  podpisane oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe,  podpisane oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest kandydatowi zawieszona ani ograniczona,  podpisane oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,  podpisana klauzula o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Jednocześnie oświadczam, iż zgodnie z art. 4 ust.11 RODO udzielam zgody dobrowolnie, oraz że zostałam/em poinformowana/y o przysługującym mi prawie dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania, jak również wycofania zgody na ich przetwarzanie w każdym czasie.”   Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.   Dokumenty uważa się za dostarczone w terminie, jeżeli wpłynęły na n/w adres w terminie do 17.06.2024 r.   Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie osobiście lub za pośrednictwem poczty kompletu dokumentów na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy Dział Pomocy Specjalistycznej ul. Bartłomieja 3, 02-683 Warszawa z dopiskiem na kopercie: ,,Młodszy Asystent Rodziny / Asystent Rodziny w Dziale Pomocy Specjalistycznej”.   Informacje dodatkowe: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy zastrzega sobie możliwość kontaktu z wybranymi kandydatami. Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone. zatrudniona osoba będzie miała dostęp do danych osobowych wrażliwych, dlatego wymagana jest szczególna staranność i dbałość o bezpieczeństwo informacji. praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego. Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł także wykonywać wobec rodzin objętych asystą innych funkcji: kuratora sądowego, pedagoga, nauczyciela, wychowawcy, psychoterapeuty, nie może uczestniczyć w procesie decyzyjnym przyznawania świadczeń realizowanych przez m. st. Warszawę.   Pełne ogłoszenie: https://opsmokotow.pl/aktualnosc-217-mlodszy_asystent_rodziny_asystent.html  ogłoszenie od MAR do AR_06.2024.pdf
    • Aktualnie zastanawiam się nad wzięciem jakiegoś auta na firmę. Na początku brałem pod uwagę leasing, ale czy jest możlwość uzyskania w sytuacji w której firma istnieje krocej niż rok?  Może ktoś korzystał z usługi wynajmu długoterminowego? Bo jeśli nie dostałbym leasingu to myslę też o tym.
  • Najpopularniejsze tematy na forum

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.