Skocz do zawartości
konrad62640

Czy zmiana będzie mnie kosztować?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jest to moja pierwsza wizyta na forum podyktowana moimi rozterkami na temat zmiany kierunku. Miło mi wszystkich poznać, a gdybym napisał nie tu gdzie trzeba, to proszę administatora o przeniesienie tematu.

 

Mam taki problem:

 

W tym roku zacząłem studia na kierunku X na uczelni Y. Ledwie je rozpocząłem, a już wiem, że nie chce ich dalej kontynuować. Nie są złe, ale to nie to. Chce je zmienić na kierunek A na uczelni B i mam pytanie czy zrobić to teraz gdy nawet jeszcze nie zaliczyłem pierwszego semestru, czy postarać się zaliczyć pierwszy rok i zmieniać potem. Przepisy się teraz pozmieniały odnośnie studiów na drugim kierunku i zmian, więc nie wiem kiedy będę narażony na koszty, a kiedy nie.

 

Proszę o szybkie odpowiedzi, bo zależy mi na czasie, a za czas mi poświęcony serdecznie dziękuję.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli pisząc zmieniać?

 

Na studiach I stopnia masz zapas 30 punktów ECTS - czyli masz jeden semestr gratis. 

 

To są pokrewne kierunki? Przeniesienie się oznacza wskoczenie na II rok i nadrabianie różnic, czy rozpoczęcie studiów od nowa?

 

Jeśli od nowa: zapłacisz za jeden semestr (zakładając, że zaliczysz tu cały I rok); jeśli możesz się przenieść: to upewnij się, że różnice programowe są za max. 30 punktów. Jeśli chodzi o przeniesienie się teraz - raczej o tym zapomnij. Popatrz na regulamin uczelni, na którą chcesz iść - tam będą wymogi związane z tym, co trzeba zrobić, żeby móc się przenosić. Czasem to tylko ilość zaliczonych semestrów, ale niekiedy też średnia; a najważniejszą rzeczą będą pewnie ewentualne różnice programowe - raczej nikt nie pozwoli Ci się przenieść z pedagogiki na dietetykę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie tak jak Cegla piszę, jeśli uda CI się przenieść na inny kierunek z zaliczeniem pierwszego roku i różnic programowych to jesteś wygrany, jeśli jednak już teraz wiesz, że nie odbędzie się to w ramach jednej uczelni i podobnego kierunku, to warto pomyśleć nad rezygnacją teraz. 

Masz określoną liczbę punktów ECTS do darmowego wykorzystania, więc jeśli zmarnujesz te punkty na danym kierunku i zrezygnujesz to może być konieczność odpłatności np. za jeden semestr na nowym kierunku studiów.
(Punkty zaczynają się zliczać dopiero po zakończonym semestrze, średnio 30 punktów ze semestr, więc na rok 60 punktów)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mają na myśli przeniesienie chodziło mi o zakończenie studiów na tym kierunku i rozpoczęcie drugich od początku(razem z tegorocznymi maturzystami). Na mój chłopski rozum to było, że nowe studia to znaczy wszystko od początku, ale jak widzę ucierpią na tym moje punkty, więc aby nie stracić żadnego z punktów powinienem zakończyć te studia zanim zaliczę semestr, bo wtedy czeka mnie opłata za nowo rozpoczęte studia-pierwszy semestr.

 

Dzięki za odpowiedź ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teorii tak to właśnie wygląda, jednak ta opłata za punkty jest za semestr na który Ci ich nie wystarczyło, czyli za ostatni, a nie za pierwszy. 

Jest pewien zapas punktów o czym piszę Cegla - 30 punktów, więc jakbyś zaliczył 1 semestr na obecnych studiach to powinno Ci wystarczyć punktów, chociaż wcale nie musi być tak, że Twój pierwszy semestr na tych studiach to 30 ECTS, może być np. 40 a w drugim możesz mieć 20 i wtedy 10 punktów może Ci zabraknąć. 

 

Tak to właśnie wygląda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wielkie dzięki za odpowiedź. Rozjaśniło mi to wystarczająco całą sytuację. Mam tylko pytanie czy wiecie kiedy powienienem złożyć papiery o zakończenie/przerwanie i czy muszę oddawać legitymację. W czasie rekrutacji zapłaciłem za tę legitymację i nie uważam, że powinienem ją oddać, poza tym obowiązuje do końca marca, więc chętnie bym jeszcze pokorzystał. W razie czego mogę powiedzieć, że tę legitymację zgubiłem.

 

Pozdrawiam i najlepszego z okazji świąt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z legitymacją jest tak, kiedy składasz rezygnację ze studiów drogą oficjalną, piszesz pismo i musisz zrobić "obiegówkę", czyli oddać dokument, że w niczym nie zalegasz np. z książkami w bibliotece i razem z tym powinieneś złożyć legitymację. Jednak możesz również złożyć pismo, że legitymacja jest zagubiona. Pismo możesz złożyć kiedy chcesz, jednak pamiętaj, że po sesji zabiorą Ci punkty z Twojej puli. 

 

 

P.S. Wesołych ŚWIĄT i powodzenia:) Obyś w nowym roku dostał się na wymarzony kierunek na wymarzonej uczelni!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.





  • Wypowiedzi z ostatnich 10 dni

    • Hej! Stworzyłam kwestionariusz, który dostarczy mi wyników niezbędnych do napisania pracy magisterskiej. Będę bardzo wdzięczna jak poświęcisz 15 min na jego wypełnienie.   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeyOmMcMBk44EfX5DqZ7OBYYIqGS_IeTC6iQsfL6-QOMM9SuQ/viewform?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3ZsQ-dvB7sultbw13YX4NKxsLG4GjP2jY-JiylPETeVwhME2nUffrujFs_aem_AU-1CjVEgxfSlArwEGQi9r6axw0lJ-KTMP5wDXPQusDddSLwE5GxVgxfst3h4PvJbbQc4DjEC8mBCGfxLcR5jrib
    • Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko Młodszy Asystent Rodziny / Asystent Rodziny w Dziale Pomocy Specjalistycznej Do głównych zadań osoby, zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało między innymi: opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,  opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,  udzielenie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,  udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,  udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,  udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu wychowawczych z dziećmi,  wspieranie aktywności społecznej rodzin,  motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,  udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej,  motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,  udzielanie wsparcia rodzinom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,  podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,  prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,  prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,  współpraca z innymi pracownikami zaangażowanymi w proces wsparcia rodziny,  oraz innych czynności wynikających z realizacji Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. z 2024 r. poz. 177). Wymagania konieczne: dot. wykształcenia i stażu pracy zgodnie z Art. 12 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z dnia 9 czerwca 2011 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 177). niekaralność za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,  osoba aplikująca nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,  osoba aplikująca wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego. Wymagania pożądane: znajomość regulacji prawnych z zakresu: wsparcia rodziny i systemie pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, prawa pracy, przepisów o ochronie danych osobowych,  znajomość obsługi komputera,  łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych,  umiejętność pracy w zespole,  odporność na stres,  odpowiedzialność,  asertywność,  rzetelność, systematyczność,  komunikatywność i otwartość.  Mile widziana znajomość języka ukraińskiego bądź rosyjskiego.   Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku: Miejsce pracy: biuro znajduje się w budynku piętrowym, stanowisko pracy mieści się na poziomie 1, konieczność poruszania się po kondygnacjach,  budynek wyposażony w windę,  ciągi komunikacyjne pozwalają na poruszanie się wózkiem inwalidzkim,  w pomieszczeniach budynku istnieje możliwość poruszania się na wózku inwalidzkim,  brak oznaczeń dla osób niewidomych,  miejsce zamieszkania / przebywania klienta,  urzędy, instytucje, szkoły, przedszkola i inne placówki w których odbywać się będzie praca z rodziną. Stanowisko pracy: praca przy komputerze i urządzeniach biurowych,  praca wymagająca umiejętnego współdziałania z innymi i kontaktów z pracownikami instytucji zewnętrznych,  praca wymagająca częstego i intensywnego kontaktu z osobami korzystającymi z pomocy społecznej,  praca może przebiegać w warunkach stresowych,  brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym   Wymagane dokumenty i oświadczenia: podanie o przyjęcie do pracy,  Curriculum Vitea,  kopie dokumentów potwierdzających wymagane kwalifikacje zawodowe oraz staż pracy,  kopia dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie i ukończony 18 rok życia,  kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego – dotyczy osób nieposiadających obywatelstwa polskiego,  kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawienia, o którym mowa w art. 13a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,  podpisane oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe,  podpisane oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest kandydatowi zawieszona ani ograniczona,  podpisane oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,  podpisana klauzula o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Jednocześnie oświadczam, iż zgodnie z art. 4 ust.11 RODO udzielam zgody dobrowolnie, oraz że zostałam/em poinformowana/y o przysługującym mi prawie dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania, jak również wycofania zgody na ich przetwarzanie w każdym czasie.”   Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.   Dokumenty uważa się za dostarczone w terminie, jeżeli wpłynęły na n/w adres w terminie do 17.06.2024 r.   Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie osobiście lub za pośrednictwem poczty kompletu dokumentów na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy Dział Pomocy Specjalistycznej ul. Bartłomieja 3, 02-683 Warszawa z dopiskiem na kopercie: ,,Młodszy Asystent Rodziny / Asystent Rodziny w Dziale Pomocy Specjalistycznej”.   Informacje dodatkowe: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy zastrzega sobie możliwość kontaktu z wybranymi kandydatami. Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone. zatrudniona osoba będzie miała dostęp do danych osobowych wrażliwych, dlatego wymagana jest szczególna staranność i dbałość o bezpieczeństwo informacji. praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego. Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł także wykonywać wobec rodzin objętych asystą innych funkcji: kuratora sądowego, pedagoga, nauczyciela, wychowawcy, psychoterapeuty, nie może uczestniczyć w procesie decyzyjnym przyznawania świadczeń realizowanych przez m. st. Warszawę.   Pełne ogłoszenie: https://opsmokotow.pl/aktualnosc-217-mlodszy_asystent_rodziny_asystent.html  ogłoszenie od MAR do AR_06.2024.pdf
    • Nie wiem jak jest teraz, ale ja jak 10 lat temu brałem leasing to musiałem odczekać aż firma bedzie miała rok.  Jeśli chodzi o sam wynajem długoterminowy samochodu to tak jak wszystko - czasami się opłaca, czasami nie. Jest to na pewno opcja, która warto jest wziąć pod uwagę w sytuacji, w której nie masz czasu na formalności, Podyplomówki z zarządzania flota pojazdów, nie obchodzi Cię tutaj ubezpieczenie, przeglądy, naprawy. Możesz sobie zresztą wejść na stronę i tam będziesz miał wszystko opisane. 
    • Aktualnie zastanawiam się nad wzięciem jakiegoś auta na firmę. Na początku brałem pod uwagę leasing, ale czy jest możlwość uzyskania w sytuacji w której firma istnieje krocej niż rok?  Może ktoś korzystał z usługi wynajmu długoterminowego? Bo jeśli nie dostałbym leasingu to myslę też o tym.
  • Najpopularniejsze tematy na forum

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.