Welcome to Forum.Studia.net

Witamy na Forum.Studia.net, jedynym miejscu w internecie, w którym znajdziesz wszystkie, niezbędne informacje oraz ciekawe poradniki na temat matury, kierunków studiów oraz pracy i kariery zawodowej.

Jeśli chcesz brać czynny udział w ciekawych dyskusjach, to zachęcamy do rejestracji!

MlodyKurczak

Użytkownik
  • Zawartość

    183
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Zawartość dodana przez MlodyKurczak

  1. Na politechnice finanse sa od lat, a na uniwerku to chyba pierwszy rok, wiec nie wiadomo. Dlatego tez wybralbym politechnike.
  2. Rzeszów Informatyka

    WSIZ to dobra uczelnia jak na prywatna. Ale to nie zmienia faktu, ze ciezko bedzie sie przeniesc, wrecz malo mozliwe. Zwlaszcza ze informatyka i ekonometria jest kierunkiem na pewno obleganym. Dlatego lepiej bym poprawil mature i probowal za rok.
  3. Rzeszów Informatyka

    Ogolnie z prywatnej na publiczna to bardzo ciezko, wrecz malo mozliwe. Pozostaje Ci poprawic mature i probowac za rok.
  4. Progi o ile mogą spaść

    Porownaj sobie liczbe miejsc w tamtym i w tym roku, jesli zmalala to prog moze wzrosnac. Ale tez dochodza inne czynniki jak liczba absolwentow czy popularnosc kierunku, np dawniej byla moda na humanistyczne kierunki, obecnie jest moda na informatyke. No i matura w tym roku byla latwiejsza niz w tamtym, tez to uwzglednic trzeba. Na Twoim miejscu nie nastawialbym sie na mniejsze progi punktowe, ale wszystko jest mozliwe.
  5. AiR - opinie o wydziałach

    Raczej na kazdym w podobnym stopniu. Programowanie steronikow PLC to najwiecej nauczysz sie na praktykach.
  6. Kognitywistyka

    Lepiej chyba wybrac japonistyke, skoro wiesz ze za rok mozesz sie nie dostać. I ewentualnie studiowac rownolegle kongwistyke.
  7. Filologia angielska na Uniwersytecie Rzeszowskim

    Moja siostra pytala w dziekanacie i na filologie angielska przyjmowali od 84% z matury rozszerzonej. W tym roku moze byc troche gorzej bo raz matura byla teraz latwiejsza niz rok temu, dwa zmniejszyli liczbe miejsc. Wiec moze byc ciezko.
  8. Wpisy na uczelnie

    Tak, mozna. Bylo juz kilka watkow na ten temat.
  9. Rezygnacja z kierunku a niezdany egzamin

    Wytlumaczylem sytuacje i Pani z dziekanatu zaproponowala mi wykreslenie z listy studentow bez wszczynania procedury skreślania. Podobno to najszybszy sposob niz ze wszczynaniem. No i jeszcze obiegowke musialem zalatwic no i w zasadzie juz wszystko zalatwione, teraz czekac na decyzje ze mnie juz ostatecznie przyjeli i wakacje. Mam nadzieje, ze komuś w podobnej sytuacji w przyszlosci ten watek moze pomoc.
  10. Czesc. Obecnie studiuje na kierunku X, ale od poczatku studiow nie widzialem sie na tym kierunku, liczylem ze przeniose sie na inny kierunek, ale pani z dziekanatu odmowila ze wzgledu na duze roznice w programie. Wiec postanowilem zlozyc papiery od nowa. 11 lipca mam sie dowiedziec, czy sie dostane. Z kolei 12 mam egzamin i jesli sie dostane na kierunek, ktory chce studiowac, to po prostu nie podejde do egzaminu. I tu pytanie: bo jesli nie zdam to mnie wykresla i tak z listy studentow na tym kierunku, a wiec czy warto wtedy skladac wniosek o wykreslenie z listy studentów na tym kierunku? nie moglem znalezc podobnego przypadku na tym forum, wiec zalozylem nowy watek. Moze ktos byl w podobnej sytuacji? Z gory dziekuje za info. Dodam jeszcze ze zmieniam kierunek, jednak to ta sama uczelnia tylko inny wydzial.
  11. Płatne studia stacjonarne???

    Jezeli chodzi o studia publiczne stacjonarne to tak, sa w pelni darmowe. Placi sie natomiast za powtarzanie, dlug ects no i takie podstawowe rzeczy jak legitymacja itp.
  12. Rezygnacja z kierunku a niezdany egzamin

    A kiedy ta decyzja zapada?
  13. Rezygnacja z kierunku a niezdany egzamin

    Dobra napisałem maila, jutro z rana spróbuję pójść do dziekanatu, aby złożyć wniosek o skreślenie z listy studentów, jak nie będzie to trudno. Czyli jak już złożę wniosek o wykreślenie to już od tego momentu do przyjścia decyzji o przyjęcie mnie na inny kierunek nie jestem studentem w świetle prawa? Czy dopiero po wybraniu dokumentów? Mam nadzieję, że wszystko pójdzie bez żadnych komplikacji.
  14. Rezygnacja z kierunku a niezdany egzamin

    A jeśli zaznaczę, że studiuje równolegle a potem złożę wniosek o wykreślenie? Bo dziekanat w tym tygodniu jest nieczynny na moim wydziale i sie zastanawiam co zrobic.
  15. Rezygnacja z kierunku a niezdany egzamin

    Nie chcę niepotrzebnie zakładać jeszcze raz nowego tematu, a to powiązane. A więc dostałem się na kierunek i teraz muszę wypełnić dane i wydrukować podanie. I tam pytają czy studiuję równolegle. I zaznaczyć, że tak czy lepiej nie, jeśli wiem, że z nich zrezygnuje. Może ktoś wie, byłbym wdzięczny za informację.
  16. Studia informatyczne

    Jesli ktos nigdy nie mial stycznosci z programowaniem, to bedzie wiele nowych rzeczy. Ale dla kogos, kto juz ma z tym doswiadczenie, bedzie to bardziej forma powtorzenia. Studia informatyczne nie przygotuja cie do bycia programista, tylko pokaza ci cala dziedzine jaka jest informatyka. W porownaniu z calym materialem, nauczysz sie skladni kulku jezykow programowania i to na tle calego materialu jaki bedzie cie czekal przez 7 semestrow to programowania nie jest tak duzo, a przewinie sie tez matematyka podzielona na czesci, tj. analiza, algebra liniowa, matematyka dyskretna itp. no i fizyka tez. A i programowanie niekoniecznie jest takie proste, dlatego duzo osob rezygnuje lub odpada po pierwszym lub drugim semestrze.
  17. Rezygnacja z kierunku a niezdany egzamin

    A kiedy tak uczelnie skreslaja studenta z listy? Koniec października (termin waznosci legitymacji) czy przed poczatkiem roku akademickiego?
  18. Informatyka na Akademii Morskiej

    Inzynier czy licencjat informatyki nie ma znaczenia, bo nie liczy sie papierek, a wiedza. Co ciekawe, dawniej byl tylko licencjat z informatyki. Inzynier z informatyki to mozna bylo uzyskac na kierunku elektrotechnika. Dlatego wg ludzi, z ktorymi rozmawialem i pracuja w IT twierdza, ze i tak trzeba samemu sie uczyc po godzinach, jesli chcesz cos osiagnac. Wiedza zdobyta to 10% na studiach 90% w domu i kola naukowe.
  19. Rezygnacja z kierunku a niezdany egzamin

    Znaczy na stronie rekrutacji wymagane sa dane osobowe, wyniki z matur i oplata rekrutacyjna. Informacja czy studiuje rownolegle jest w 2 etapie, jesli sie dostane, wiec teraz dla uczelni teoretycznie malo istotne. Ale chyba tak zrobie, tzn. w sierpniu zloze rezygnacje, jak mi przysla potiwerdzenie, ze zostalem przyjety. Dziekuje za odpowiedz. PS. Jak wyglada to zazwyczaj z USOSem? Mam to samo konto potem czy mi zakladaja nowe? PS 2. I jak to wyglada z rezygnacja? Trzeba od razu zalatwic biblioteke i akademik(nawet jak tam nie mieszkam) czy najpierw do dziekanatu isc zlozyc wniosek o rezygnacje i mi dadza tam obiegowke i dopiero wtedy trzeba zalatwic biblioteke i reszte?
  20. AGH wpisywanie ocen i zdjęcie

    Zazwyczaj zdjecie wgrywasz jak juz sie dostaniesz, bo to zdjecie jest do legitymacji studenckiej, wczesniej nie ma to znaczenia. Co do ocen to pytaj w dziale rekrutacji, mailowo lub telefonicznie.
  21. Studia informatyczne

    Na kazdy kierunku informatyka i pokrewnych programowania jest tyle co nic, nauczysz sie podstaw kilku jezykow, wiecej matmy i fizyki bedziesz mial. Programowania sie nauczysz, ale samodzielnie w domu.
  22. Nie kieruj sie zarobkami przy wybieraniu kierunku studiow, bo to czesto mylne i mozna sie pozniej szybko wypalic. Odpowiedz sobie na pytanie: jakie masz zainteresowanie, czy na pewno chcesz to studiowac itp.
  23. Informatyka Uniwersytet Rzeszowski

    Raczej tak, aczkolwiek liczba miejsc na uniwerku zmalala do 70(w tamtym roku 100cos) i moze byc tak, ze progi tez beda inne. Pytaj w dziale rekrutacji no i probuj.
  24. MiBM vs Mechatronika vs Elektrotechnika

    No nie, ale studia sa dla ludzi, co juz wiedza mniej wiecej, co chca robic w przyszlosci. To nie studia kreuja kariere. Po mechanice mozesz oprocz konstruktora pracowac jako np inżynier ds. wytrzymalosciowych. Polecam popatrzec na Linkedin, wpisac kierunek i czesto mozna znalezc, co ludzie po tych kierunkach robia. To chyba najbardziej rzetelne zrodlo informacji.
  25. Moja przyszłość

    Ale wiesz, ze po prawie nie musisz byc prawnikiem. Mozesz tez byc przeciez doradca podatkowym, to na przyklad. Jesli interesuje cie ekonomia to mozesz, ale mysle, ze lepiej pojsc na prawo i pozniej podyplomowke z finansow i ksiegowosci powinna wystarczyc.