Skocz do zawartości
ArmedWithWings

Konstrukcja broni PW czy WAT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mimo że bronią interesuje się od dziecka dopiero w czwartej klasie technikum znalazłem pomysł na siebie.Chciałbym w przyszłości zostać osobą która zarządza produkcją ,a najbardziej konstruktorem broni piechoty w zakładzie zbrojeniowym.

Znalazłem dwa interesujące mnie kierunki(Najbardziej ich specjalności):

  • Mechatronika na WAT (Wydział Mechatroniki i Lotnictwa) Konstrukcja broni i amunicji
  • Mechanika i Budowa Maszyn na PW (Wydział Inżynierii produkcji) Produkcja i Konstrukcja Broni i Amunicji

 

Nigdzie nie mogę znaleźć informacji o tych kierunkach których nie można by nazwać przedawnionymi (Zwykle natrafiałem na wątki w okolicach 2013 i 2015 roku).

Chciałbym się również spytać czy ktoś wie coś więcej o tych specjalizacjach.Z tego co zauważyłem w 2016 "Produkcja i Konstrukcja Broni i Amunicji" jako specjalność nie widniała w ofercie pw.

Dziękuje za każdą odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w planach zajęć, czy w ogóle istnieją grupy z taką specjalnością. Fakt, że wszystko może się zmienić, ale jeśli od x lat nie uruchomiono takiej, to zainteresowanie musi być niewielkie i szanse na zmianę także. Z drugiej strony, poza wąskimi niszami, liczy się kierunek, a specjalność pozostaje bez większego znaczenia. Wielu rzeczy uczy się dopiero w pracy. Student zaczynający naukę nie wie przecież, czy dane mu będzie projektować uzbrojenie, sprężarki, czy może nadwozia pojazdów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.





  • Wypowiedzi z ostatnich 10 dni

    • Dwie opcje: grupy na facebooku ewentualnie portale z nieruchomościami na wynajem: https://homeportal.pl/wynajem/mieszkania/malopolskie/krakow/ Na stronie jest spory wybór nieruchomości na wynajem w Krakowie No i polecam nie zostawiać sobie poszukiwania na ostatnią chwilę. Warto jets codziennie na spokojnie osbie zaglądać na portale i szukać mieszkania. 
    • Nowy dom dobrze ocieplony to pompa Gaz to dodatkowe 2 przeglady rocznie, kominiarski i instalacji gazowej (mylony z przegladem kotła) Gaz to podatek ets i od 2030 to +30% podwyżki do każdego m3 Od siebie polecam zerknać sobie na pompy od Vaillant https://www.vaillant.pl/klienci-indywidualni/produkty-i-systemy/grupy-produktowe/pompy-ciepla/
    • Pompa ciepła powietrzna czy gaz? Co lepsze. Jakie za i przeciw dla jednego i drugiego? Dla domu dopiero budowanego: parterowy bez poddasza użytkowego, pow. 80m kw, z rekuperacją.
    • Krótko i praktycznie — formalnie trzeba oddać auto na stację demontażu pojazdów (SDP), dostać pokwitowanie (tzw. zaświadczenie o demontażu) i dopiero z tym dokumentem iść do urzędu, żeby wyrejestrować pojazd. Dopiero po wyrejestrowaniu zgłaszasz to do ubezpieczyciela, żeby zakończyć OC. Stacja demontażu ma obowiązek zważyć pojazd i w dokumentach powinna zgadzać się waga z dowodem rejestracyjnym — jeśli czegoś brakuje (np. silnik, elementy), często żądają dopłaty za brakujące kilogramy, bo tak to jest w przepisach. Rozkręcanie auta „na podwórku” nie jest legalne — zakaz ma charakter prośrodowiskowy i prewencyjny (oleje, płyny, opony, elementy elektroniczne), stąd właśnie wymóg oddania auta do profesjonalnej utylizacji. W praktyce wiadomo jednak, że ludzie kombinują — lewych umów, sprzedaży „na pijanego” czy na cudzoziemca bywa sporo, a część aut na części przyjeżdża spoza granicy i „rozchodzi się” bez śladu. Niestety część odpadów ląduje w lasach, bo nie wszystkie elementy (np. pewne plastiki, deski rozdzielcze z Anglii) mają wartość rynkową i za ich utylizację trzeba dopłacić. Jeśli chcesz to zrobić czysto i formalnie — zapytaj konkretną stację demontażu, czy jednocześnie sprzedają części; jeśli nie, czasem nie robią problemu, jak delikatnie wykręcisz kilka plastików (ale to zależy od firmy). Jeśli wolisz opcję „bez kombinowania” i załatwienie sprzedaży pojazdu powypadkowego we współpracy z ubezpieczycielem (żeby nie biegać za papierami samemu), warto zerknąć informacyjnie tutaj — jest opisany cały proces krok po kroku: https://carrot.pl/skierowal-cie-do-nas-ubezpieczyciel/
  • Najpopularniejsze tematy na forum

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.