Skocz do zawartości
hsplus

Inzynieria materiałowa - czy warto?

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mozliwośc zostania studentką inż materiałowej na PWr. Jak wygląda rynek pracy, trudno znależć prace? Czy to studia raczej bez przyszlości? Nie chciałabym się wkopać ;( Czytałam juz wiele opinii, ale potrzebuje jeszcze swiezszych informacji.. CZy może jednak iśc do prywatnej szkoły na informatyke? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając ogólny opis studiów, bylam zachwycona mozliwosciami po zakończeniu edukacji. Ostatnio czytając opinie absolwentów i ich próby poszukiwania pracy, zalamalam się. Ogólne progi na inżynierie materiałowa sa niskie, wiec idzie dużo ludzi. Inżynieria jest na wielu uczelniach, prowadzone są drugie nabory... Co skutkuje przesytem pracowników. Ofert pracy tez jest mało. Dużo absolwentów, mało pracy.. Brak możliwości pracy w zawodzie :')

Tego sie boje,ze skoncze studia na próżno, by pracować w kompletnie innym zawodzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie,  duzo ludzi studiuje i pozniej nie mogą znależc pracy, Ale czy inzynieria materiałowa w Polsce się dynamicznie rozwija czy  się zatrzymała juz?Martwią mnie rowniez te niskie progi, studia na ktore cięzej się dostac gwarantują nam wieksza szanse na prace, niz te studia gdzie kazdego przyjmą. fizjoterapia, hiustoria, Studia na kierunku chemia itd to kierunki gdzie sie kazdy dostaniei nie ma pracy, w przyszlosci moze tez tak byc z inz mat ;( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, że istnieje pewna grupa bezrobotnych absolwentów IM, ale niektórzy radzą sobie bardzo dobrze. W tym przypadku dużo zależy od pomysłu na siebie. Wiadomo, że perspektywy po wydziałach chemicznych są z reguły co najmniej kiepskie, ale kierunek ten prowadzą także wydziały mechaniczne i pokrewne, gdzie można rozwinąć się w stronę szeroko pojętych technik spajania (głównie spawalnictwa). Ponieważ spawanie ma szerokie zastosowanie w przemyśle, to spawalnicy nie mają wielkich problemów z pracą. Ktoś musi prowadzić przynajmniej nadzór i kontrolę jakości spoin. Oczywiście nie są to studia ani robota dla każdego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.





  • Wypowiedzi z ostatnich 10 dni

    • Krótko i praktycznie — formalnie trzeba oddać auto na stację demontażu pojazdów (SDP), dostać pokwitowanie (tzw. zaświadczenie o demontażu) i dopiero z tym dokumentem iść do urzędu, żeby wyrejestrować pojazd. Dopiero po wyrejestrowaniu zgłaszasz to do ubezpieczyciela, żeby zakończyć OC. Stacja demontażu ma obowiązek zważyć pojazd i w dokumentach powinna zgadzać się waga z dowodem rejestracyjnym — jeśli czegoś brakuje (np. silnik, elementy), często żądają dopłaty za brakujące kilogramy, bo tak to jest w przepisach. Rozkręcanie auta „na podwórku” nie jest legalne — zakaz ma charakter prośrodowiskowy i prewencyjny (oleje, płyny, opony, elementy elektroniczne), stąd właśnie wymóg oddania auta do profesjonalnej utylizacji. W praktyce wiadomo jednak, że ludzie kombinują — lewych umów, sprzedaży „na pijanego” czy na cudzoziemca bywa sporo, a część aut na części przyjeżdża spoza granicy i „rozchodzi się” bez śladu. Niestety część odpadów ląduje w lasach, bo nie wszystkie elementy (np. pewne plastiki, deski rozdzielcze z Anglii) mają wartość rynkową i za ich utylizację trzeba dopłacić. Jeśli chcesz to zrobić czysto i formalnie — zapytaj konkretną stację demontażu, czy jednocześnie sprzedają części; jeśli nie, czasem nie robią problemu, jak delikatnie wykręcisz kilka plastików (ale to zależy od firmy). Jeśli wolisz opcję „bez kombinowania” i załatwienie sprzedaży pojazdu powypadkowego we współpracy z ubezpieczycielem (żeby nie biegać za papierami samemu), warto zerknąć informacyjnie tutaj — jest opisany cały proces krok po kroku: https://carrot.pl/skierowal-cie-do-nas-ubezpieczyciel/
    • Jak to wygląda formalnie z wyrejestrowaniem i utylizacją auta powypadkowego? Czy mogę po prostu rozkręcić samochód na części samodzielnie, czy trzeba iść na stację demontażu i co z OC/przeglądami?
    • Dwa rózne urządzenia do ogrzewania . Klima z możliwością ogrzewanie - wspomaga ogrzewanie zimą a latem mamy komfortowo chłodniej niż na zewnątrz . Kable Grzejne pod wylewką dadzą nam komfort ciepłej podłogi . Nie każdy lubi podmuch Klimy i unoszący się kusz w powietrzu . Tak jak rekuperacja go wyciągnie tak klimatyzacja nie koniecznie . co do kosztów to już technologia budowania domów a nie system ogrzewania . Od siebie dodam, ze przy tak małym metrazu można zastanowić się jeszcze nad ogrzewaniem elektrycznym: https://www.saunierduval.pl/dla-uzytkownikow/produkty-i-systemy/kotly-elektryczne/ Więcej informacji na temat tego typu kotłów znajdziesz na tej stronie. 
    • Możecie polecić ogrzewanie do małego domku?  Dodam, że chodzi tutaj o domek letniskowy o powierzchni 40 m2. Co najlepeij się sprawdzi? 
  • Najpopularniejsze tematy na forum

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.