Tofik Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Cześć wszystkim! Jestem studentem czwartego roku inżynierii środowiska na Uniwersytecie Opolskim i w lutym przyszłego roku będę się bronił. Problem w tym, że zupełnie nie widzę się jako przyszły pracownik oczyszczalni ścieków, albo urzędnik WIOŚ'u. Co więcej, poziom na mojej uczelni nie powala a ja chciałbym się w końcu czegoś nauczyć. Czym bliżej obrony tym miej jestem pewien co chcę robić, niemniej jednak chodzą mi po głowie dwa kierunku: leśnictwo i biotechnlologia. Proszę o pomoc w podjęciu decyzji. Czy mogę zacząć któryś z tych kierunków od razu z II stopnia, czy muszę zaczynać inżynierkę od nowa (to też jest do zrobienia)? Wiecie jak wygląda rynek pracy w tych zawodach? W internecie doszukałem się wielu przesłanek, mówiących że zapotrzebowanie na biotechnologów jest spore i będzie rosło; czy to prawda? (Decydując się na biotechnologię zaczął bym równocześnie podyplomówkę z browarnictwa.) Słyszałem też, że pracownicy Lasów Państwowych dobrze zarabiają, ale ciężko załapać jakąś pracę bez "pleców". Wiecie coś na ten temat? Myślę, że jeśli przeniosę się na dobrą uczelnię to mogę się sprawdzić w jednym z tych zawodów. Proszę o jakiekolwiek sugestie. W grę wchodzą takie miasta jak Poznań, Wrocław, Kraków. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Cześć, Jesli chodzi o leśnictwo to studia od I stopnia od Nowa. Na biotechnologia spokojnie powinno udać się dostać po obecnym Twoim kierunku. Będą różnice programowe ale do zrealizowania. Moim zdaniem po biotechnologii wszystko zależy od Ciebie. To szeroki kierunek i wiele zależy właśnie od studiów podyplomowych. Jeśli się doksztalcisz i znajdziesz na siebie pomysł to powinno być dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...