Skocz do zawartości
ThomSooN

Informatyka - Jaka specjalność?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przychodzę do was z problemem.

Jestem po technikum informatycznym.

Wybieram się w tym roku na studia informatyczne i mam do wyboru 2 politechniki:

Politechnika Świętokrzyska oraz Politechnika Częstochowska.

 

Pierwsze pytanie, którą polecacie bardziej? :)

 

Następnie.. Ogólnie rzecz biorąc, myślę ,że ogarniam mniej więcej wszystko z zakresu studia.net/informatyka..

Lecz mam problem ze specjalnościami..

Wydaje mi się że chciałbym w przyszłości zostać programistą.. wypadałoby więc wybrać specjalizacje z tym związaną.

 

P. świętokrzyska oferuje 2 specjalności:

 

Specjalność systemy informacyjne przygotowuje absolwentów w zakresie podstawowych zagadnień informatyki. Absolwent zna organizację i architekturę współczesnych systemów komputerowych, systemy operacyjne, sieci komputerowe oraz bazy danych. Posiada umiejętność programowania komputerów oraz projektowania systemów informacyjnych. Ma także podstawową wiedzę z zakresu sztucznej inteligencji, grafiki komputerowej oraz systemów multimedialnych. Absolwent zna zasady inżynierii oprogramowania i jest przygotowany do pracy w firmach i zespołach programistycznych zajmujących się projektowaniem, wdrażaniem i eksploatacją systemów informacyjnych. Posiada również wiedzę z zakresu technologii internetowych w stopniu umożliwiającym projektowanie i zarządzanie sieciowymi systemami informacyjnymi. Absolwent ma wystarczającą wiedzę i umiejętności do podjęcia studiów drugiego stopnia.