Skocz do zawartości
Suzann

PILNE! Inżynieria środowiskowa, dylemat "co dalej"

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, mam duży dylemat odnośnie wyboru kierunku studiów


Aktualnie jestem w technikum mocno związanym z przemysłem chemicznym, ale szczerze mówiąc mało mnie kręci praca wyłącznie w labo lub na taśmie produkcyjnej. Fajnie byłoby wykorzystywać tą wiedzę gdzieś dalej, ale nie jest to konieczne.


Chciałabym oprócz labo pracować z ludźmi, poznawać nowych, może być trochę papierkowej roboty, ale jednak żeby nie przeważała ta dokumentacja. Nie wykluczam też delegacji. 
Przypadkowo natknęłam się na coś takiego jak audyty, albo jakaś praca przy akredytacjach. 

 

I teraz pytanie - jak to ugryźć? Co studiować, żeby dostać się do takiej pracy?

 

Robiąc mały research zauważyłam, że nie wszędzie są wymagane do tego studia, raczej konkretne umiejętności, ale chciałabym mieć ten tytuł inżyniera, no i potem dalsze możliwości rozwoju. W oko wpadły mi kierunki inżynierskie związane z ochroną środowiska, te są akurat w Krakowie, ale nie wykluczam też innych miast:
-Inżynieria i Monitoring Środowiska (AGH)
-Inżynieria Kształtowania Środowiska (AGH)
-Inżynieria Środowiska (Politechnika Krakowska)

 

Jakie macie opinie o tych kierunkach? Nie chcę się skupiać na ekologicznych, wzniosłych hasełkach, patrzę na te kierunki czysto praktycznie. Fajnie byłoby usłyszeć też opinie ludzi pracujących w audytach i akredytacjach, pracujących w przemyśle albo których praca w jakiś sposób łączy się z moimi wymaganiami. Jestem dość elastyczna i łatwo jest mi przyswoić coś nowego. 

 

Muszę jeszcze dodać, że planuję studiować zaocznie, w międzyczasie iść do pracy (jeśli się uda, to prawdopodobnie coś związanego z chemią)

 

Matury z chemii nie planuję zdawać (czy jest sens napisać ją na kilka %?), celuję bardziej w matmę, angielski i może geografia (musiałabym zacząć przerabiać materiał dopiero teraz, ale słyszałam że jest to do ogarnięcia)

 

Dziękuję za przeczytanie i proszę o opinie <3