Skocz do zawartości
Zozol720

Geoinformatyka na AGH

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Studiuję na kierunku geoinformatyka na AGH. Wybrałem ten kierunek studiów że względu na to, że zawsze interesowała mnie geografia, lubiłem patrzeć na mapy i ciekawił mnie świat, byłem z niej zawsze dobry. Interesowała mnie także informatyka. Zawsze lubiłem wiedzieć jak komputery działają, składać je i próbowałem trochę programować w C++ choć to były kompletne podstawy. Wybierając ten kierunek byłem nastawiony żeby pracować w przyszłości na rynku IT, zawsze interesowała mnie praca programisty niekoniecznie związana z tym przedrostkiem geo w nazwie kierunku. Nie studiuję "czystej" studia.net/informatyka, ponieważ pomimo tego, że rekrutowałem się na takowe kierunki, to się na nie nie dostałem z powodu słabiej napisanej matury z matematyki rozszerzonej. Ostatnio czytając na różnych forach o tym kierunku spotykam się z dużą ilością hejtu, że po tym nie jest się żadnym informatykiem i jest to tzw. zapychacz po którym ciężko będzie znaleźć pracę nie tylko w IT ale także w "geoprzedsiębiorstwach". Chciałbym poznać wasze opinie czy rzeczywiście może być tak ciężko ze znalezieniem pracy po tym kierunku? Nie ukrywam, że głównie zależy mi na pracy związanej z programowaniem i niekoniecznie programowaniem aplikacji geoprzestrzennych. Czy po tych studiach jestem ograniczony tylko do pracy w firmach związanych z szeroko pojętą geologią czy jest duża szansa na znalezienie pracy poza tym obszarem? Czy potencjalnego pracodawcę będzie zniechęcało to, że jestem po GEOinformatyce, a nie czystej informatyce albo chociaż po informatyce stosowanej? Sam już nie wiem czy dobrze wybrałem, a nie chcę mieć roku studiów w plecy i chętnie poznam wasze opinie na ten temat, ewentualnie jeśli jest ktoś po tych studiach albo zna kogoś kto skończył ten kierunek i podzieliłby się opinią, byłbym bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach