Skocz do zawartości
Meowie

Studiowanie dwóch języków

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

   nazywam się Andrew mam 22lata, jestem z wsi oddalonej o 30km od Gdańska, jestem po technikum gastronomicznym i przystępuje po raz pierwszy raz do matury - czyli tej co będzie w 2020 roku. Chce chodzić na studia dzienne lingwistyczne; obecnie patrząc na moje pochodzenie znam bardzo dobrze język niemiecki jak i angielski (może nie na poziomie perfekcyjnym - ale na pewno eskalującym między poziomem B2 a C1). Mianowicie chce iść na germanistykę, bo interesuję się tym językiem jak i jego kulturą. Jednak że znam bardzo dobrze język niemiecki i nie czuł bym ogromnych problemów podczas studiowania go, to jestem w stanie (i chcę) studiować dodatkowo drugi język w tym przypadku patrzę na sinologię ( j. Chiński) - z takich powodów, że język na ten moment jest bardzo poszukiwany na rynku pracy oraz że sam język Chiński ma na mnie pozytywny wpływ, ponieważ lubię kulturę wschodnią. 

 

Pytanie jest takie; czy mogę na studiach dziennych studiować oba te języki i z nich zdawać, czyli germanistykę i sinologię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wielu uczelniach jest taki przepis, że nie możesz naraz zacząć dwóch kierunków, tylko co najwyżej od drugiego roku, to raz. 

 

Większość ludzi zaczyna filologię od poziomu B2, bo to po prostu poziom rozszerzonej matury, więc jeśli to rzeczywiście jest Twój poziom, to raczej nie będziesz się wyróżniał. To dwa. 

 

Sinologia to małe studia, zwykle uczelnie przyjmują po nie więcej niż 20 osób na rok. A to oznacza jedną grupę zajęciową. Na większości dużych kierunków masz do wyboru kilka grup zajęciowych, na które możesz się rejestrować, a wtedy łatwo sobie uszyć takie plan, żeby zajęcia na obu kierunkach się nie pokrywały. Z takim kierunkiem jak sinologia, na którym nie dość, że jest dużo godzin zajęć, to jeszcze nie ma praktycznie możliwości wyboru godziny tych zajęć, może Ci być trudno. To trzy.