__tardis Opublikowano 2 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2017 Witam, jestem w trzeciej klasie technikum i od jakiegoś czasu poważnie zastanawiam się nad kierunkiem studiów, niedługo będziemy wybierać z czego zdajemy maturę. Początkowo chciałam iść na anglistykę, ale stwierdziłam, że trochę to mało opłacalne - w dzisiejszych czasach każdy zna angielski. No i zaczęłam się zastanawiać pomiędzy skandynawistyką, a konkretnie norweskim i sinologią. Czy ktoś kto studiuje któryś z tych kierunków mógłby się wypowiedzieć jak to wygląda, w jakim nieście studiuje, czy bardzo ciężko jest się dostać, jakie miał wyniki na maturze? Ja będę raczej zdawała polski, angielski, matematykę i na rozszerzeniu angielski, czy te przedmioty mi wystarczą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kawa Opublikowano 2 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2017 Musiałabyś poszukać uchwał rekrutacyjnych. Ja przykładowo znalazłam na UG na skandynawistykę - liczy się polski, angielski i trzeci do wybory (jest tam matematyka). Mnożniki to: angielski x0,6, polski x0,2, trzeci x0,2. Dodatkowo jeśli zdajesz rozszerzenie, to wynik mnożysz x1,5 i wybierasz lepszy (bo np. jeśli z matematyki podstawowej masz 85%, a z rozszerzenia 35%, to podstawa wychodzi lepiej mimo mnożnika). Progi są wysokie na skandynawistykę, bo jest wielu chętnych - to teraz modny kierunek, języki nie są szalenie trudne, rynek pracy jak na razie nieprzesycony i zarobki duże, jeśli się załapiesz do skandynawskiej firmy i płacą Ci jak u nich O sinologii się nie wypowiem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...