Skocz do zawartości
Shuhari

Możliwy temat pracy doktoranckiej

Rekomendowane odpowiedzi

Przede mną jeszcze długa droga do doktoratu, ale tak myślę sobie co może być tematem pracy doktoranckiej? Właściwie mam już jakieś koncepcje w głowie, które zapewne z czasem i studiowaniem się będą zmieniać, ale męczy mnie jeden temat więc chciałbym zapytać.

 

Przykładowo, studiuję kongwinistykę i celem mojej pracy doktoranckiej będzie stworzenie języka programowania wykorzystującego sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe włączając w to pełną dokumentację tego języka.

 

I tu pytanie, czy taki temat wchodzi w zakres pracy doktoranckiej?

 

Nie jestem do końca pewien tego, ale sądzę, że Bjarne Stroustup tworząc język programowania C++ na uniwersytecie AT&T też stworzył go podczas doktoratu.

 

Inny pomysł to stworzenie systemu operacyjnego wykorzystującego sztuczną inteligencję.

 

Dlaczego pytam? Raz, że z ciekawości, a dwa, to dlatego, że jeżeli będzie to wchodziło w zakres możliwego tematu w pracy doktoranckiej to przewiduję, że prace musiałbym rozpocząć nad projektowaniem tego języka stosunkowo szybciej (szacuje, że na porządne zaprojektowanie, napisanie języka i stworzenie dokumentacji potrzebowałbym ~ 5 do 8 lat).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym, że kognitywistyka jest na wydziale humanistycznym a nie matematyki czy studia.net/informatyka. Twoja praca doktorska musiałaby mieć charakter czysto humanistycznych rozważań a nie matematyczno-informatycznych, dlatego uważam, że jako studia powinieneś obrać inny kierunek. Ale to już moje zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, ale załóżmy, że tworzę sobie język programowania we własnym zakresie nie związanym ze studiowaniem, a na pracy doktoranckiej z kongwnistyki opisuję zastosowanie tego języka programowania w sztucznej inteligencji, sieciach neuronowych popartych rzeczywistymi przykładami oraz programami, czy to już kwalifikuje?