Skocz do zawartości
KlikKlik

MiBM czy Transport

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy MiBM jest duzo trudniejsza od transportu?

Czy zadania są duzo trudniejsze? Widzialem ze przedmioty na tych kierunkach sa do siebie podobne

Jakie prace mozna wykonywac po tych studiach i jak one wygladaja praktycznie?

Czy na tych kierunkach jest programowanie?

Fizyki nie miałem w liceum wiec mam braki ale do nadrobienia, z matmą sobie radze.

 

pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

O mozliwowciach zatrudnienia poczytasz tutaj

MiBM

http://www.studia.net/mechanika-i-budowa-maszyn

Transport

http://www.studia.net/transport

Ogólnie to dwa dosc inne kierunki studiow. Przede wszystkim mechanika to podejście jak sama nazwa wsakzuje mechaniczne i techniczne. Fizyka i matematyka na wysokim poziomie

Transport wywodzi się z logistyki i to kierunek czysto logistyczny powiązany z wiedza podstawowa z przedmiotów mechaniki pojazdów.

Oba kierunki dają fajne możliwości i decyzja to kwestia preferencji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez STAWIAM bardziej na transport. Mysle nad nauka nowego jezyka po maturze (hiszpanski) ale mam watpliwosci bo na pewno bedzie odbiegal bardzo duzo od mojego angielskiego i nie wiem czy przyda mi sie to w pracy. Czy dla pracodawcy bedzie cos znaczyl kandydat ktory umie ang na poziomie B2 lub C1 i hiszpanski na (nie wiem) a1-a2? Angielski to ok, wiem ale hiszpanski a2 nie wiem czy bede w stanie zrozumiec kogos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie napisalem, ze stawiam na transport.

Uważam, ze oba kierunki sa bardzo dobre i to kwestia Twoich preferencji.

Co do języka to na pewno znajomość dwóch języków jest potrzebna. Ale ogloszen pracy z językiem hiszpańskim nie widze. Potrzebny jest niemiecki, francuski, rosyjski i języki skandynawskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak postawię na hiszpanski jest bardziej przyszlosciowy moim zdaniem oraz łatwiejszy (miałem francuski i włoski z czego po hiszpansku dogadasz sie z włochem)

Teraz mam pytanie odnosnie wyboru

Specjalności: Systemy transportowe; Infrastruktura transportu; Środki transportu

Profile: Inżynieria ruchu drogowego; Inżynieria ruchu kolejowego; kierunek logistyka transportowa; Systemy transportu lotniczego; Eksploatacja infrastruktury drogowej; Eksploatacja dróg szynowych; Eksploatacja dróg wodnych; Eksploatacja środków transportu lądowego

Jesli chodzi o profil to zainteresował mnie Systemy transportu lotniczego w internecie jest mało na ten temat mogłby ktos przyblizyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mysle, ze to bardzo waska dziedzina nauki i później może być problem z praca. Nie zaglebialbym się tak bardzo w specjalności. Bo dana specjalność nie musi powstać. Ty się nakręcisz a to w ogóle nie powstanie.

Co do języka to zawsze Twój wybór. Przynajmniej bedziesz wiedzial, ze Twoje decyzje pozwolimy Ci na rozwój zainteresowan i zdobycie wymarzonej pracy. W druga stronę tez bedziesz w pelni odpowiedzialny jesli nie wyjdzie. Ale to dobrze, ze w ogóle stawiasz na języki bo pracodawcy szukają wlasnie z dobra znajomością języków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że warto się zastanowić nad szerszą specjalizacją tak jak pisze Łukasz, a węższą zrobić np na studiach podyplomowych albo na studiach II stopnia. 

 

Co do języków to uważam, że każdy język to jest ogromy plus i tu masz rację, że z włoche dogadasz się po hispańsku, być może jak nauczysz się hiszpańskiego to sięgniesz też do włoskiego :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na studiach mam do wyboru:

Profile:.

Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska (próg punktowy wyzszy o 15pkt od OiO) http://pg.edu.pl/inzyneirii-ladowej-i-srodowiska

1.Systemy transportowe7sem.

2.Infrastruktura transportu

3.Środki transportu

 

 

 

Wydział Oceanotechniki i Okrętownictwa http://pg.edu.pl/oceanotechniki-i-okretownictwa

1.Środki transportu wodnego7sem.

2.Systemy transportu wodnego

 

Ktory wydział jest atrakcyjniejeszy

Kiedy trzeba wybrac profil i jaki byłby trafniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o transport to bardziej specjalistyczny jest Wydzial Oceanotechniki i Okrętownictwa.

Czyli jednak nie interesuje Cie transport lotniczy tylko wodny?

Tutaj masz prezentacje Wydzialu w pigulce

http://www.studia.net/uczelnie-studia/6441-politechnika-gdanska-wydzial-oceanotechniki-i-okretownictwa

Powtarzam, ze wybór specjalności to sprawa drugorzędna.

Jesli interesuje Cie transport lądowy to lepiej Wydzial Inżynierii Lądowej i Środowiska.

Oba Wydzialy oddalone od siebie o 300 m mieszczą się na kampusie politechniki wiec sprawy organizacyjne i studenckie na tym samym poziomie.

Wybor to kwestia merytoryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1)A czy na tych studiach jest duzo pamięciówek? Wole liczyc. Wiem ze na kazdym sa pamieciowki ale czy w transporcie przewaza liczenie i bardziej logiczne myslenie od kucia na blache? duzo forumowiczow pisze ze transport to kierunek na ktory ida ludzie ktorzy sie nie dostali na lepsze kierunki i jest to 'zapchajdziura' (wiem ze nie powinienem sie kierowac opiniami innych szczegolnie w internecie, ale czytanie takich opinii wywoluje watpliwosci)

 

Pojawil sie jeszcze jeden kierunek warty mojej uwagi :)

Analityka gospodarcza (juz niestety mrg(rowniez na PG)) i do tego kierunku tez kieruje pytanie 1)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Transport to kierunek matematyczno-teoretyczny. Jest na nim pamieciowka ale bez przesady. Na PG bedzie mial charakter praktyczny.

Transport na pewno nie jest zapchajdziurą. To pokrewny kierunek logistyce. W Trójmieście jest duże zapotrzebowanie na takich specjalistów glownie ze względu na porty i transport korski ale tez i transport lotniczy i lądowy jest tam bardzo rozwinięty.

Analityka gospodarcza to kierunek matematyczno-ekonomiczny. Pół na pół pamięciówki i liczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konczac kierunek na OiO bede specjalista tylko w dziedzinie morskiej. Czyli jesli chodzi o np transport lądowy to nie bede odpowiednim kandydatem dla pracodawcy i jestem uzalezniony od transportu morskiego?

Przegladajac fora natknalem sie na stwierdzenie ze pracujac np w spedycji czy na podobnych funkcjach pensja jest zwykle dosc stała na przelomie 2.5-3.5k netto.

Zawsze chcialem zarabiac w taki sposob ze do mojej stalej pensji doliczane sa premie od ilosci zlecen itp. (to by mnie motywowalo) i moim zdaniem ta praca wlasnie polega na tym.

 

aa i dlaczego twoim zdaniem wydział OiO jest bardziej specjalistyczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegladajac fora natknalem sie na stwierdzenie ze pracujac np w spedycji czy na podobnych funkcjach pensja jest zwykle dosc stała na przelomie 2.5-3.5k netto.

Zawsze chcialem zarabiac w taki sposob ze do mojej stalej pensji doliczane sa premie od ilosci zlecen itp. (to by mnie motywowalo) i moim zdaniem ta praca wlasnie polega na tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.





×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.