Skocz do zawartości
xKriss

Który kierunek studiów będzie lepszy ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

piszę tutaj w sprawie wyboru kierunku studiów. Fakt faktem, iż co do wyboru to jeszcze jest czas, gdyż jestem dopiero w klasie 2 technikum(Technik handlowiec), aczkolwiek chciałbym zacząć kształcić się coś na własną rękę niż potem obudzić się z przysłowiową ręką w nocniku.

Moimi pasjami są sporty walki, oraz motoryzacja. Najlepiej uczy mi się języków obcych, historii. Fizyka i matematyka nie jest dla mnie trudnością ale do przyjemnych  nie należy.Fizyka jest dla mnie dość trudna do zrozumienia.

Zastanawiałem się nad paroma opcjami, mianowicie:

-Dietetyka w sporcie+trener sportów walki(czynny zawodnik)

-Japonistyka i późniejsza praca w zawodzie tłumacza przysięgłego języka japońskiego,angielskiego,włoskiego. Zdaję Sobie sprawę, iż jest teraz pełno tłumaczy języka angielskiego więc nawet nie myślę wyłącznie o tym. O dziwo tego co piszą na internecie że język japoński jest trudny, dla mnie jego nauka problemem nie jest, jedynie kanji mnie przeraża. Niestety ku mojemu zdziwieniu na internecie dużo mówi się na temat japonistyki i wiele osób neguje to aczkolwiek po głębszym przeszukaniu internetu wszyscy negują chęć adeptów pracy w japońskiej firmie a nie o to mi chodzi :) Interesuje mnie własny biznes jeśli chodzi o japonistykę na zasadzie otworzenia biura tłumaczeń, ale to wiadome z czasem, nie od razu Kraków zbudowano.

-W planach była również konstrukcja silników, z racji tego iż dość się tym interesuję, sam składam silniki motocyklowe i nie jest to trudnością jednak zrozumienie i nauka fizyki, oraz matematyki na poziomie rozszerzonym jest dla mnie trudne więc to odpuściłem.

-Do tego dochodzi jeszcze WSBPI w Krakowie, byli u nas na targach i po ulotce mnie dość zainteresowała ta uczelnia :)