Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, 

Od tego roku zaczynam studia na wydziale chemicznym. To był mój plan docelowy dlatego też jestem bardzo zadowolona pomimo licznych komentarzy, że to kuźnia bezrobocia -_-

O ile z chemią dość się lubimy i nie mam z nią problemów (przynajmniej było tak na poziomie licealnym, wiem że później im dalej tym ciężej), ale matematykę miałam tylko na poziomie podstawowym. Lubię matme ale na profilu biol-chem nigdy nie miałam na nią czasu, dlatego też pisałam tylko podstawę. Moje pytanie brzmi: Czy da się przetrwać na politechnice bez przerobionego materiału z matmy rozszerzonej? Czy znacie moze takie przypadki? Oczywiście zdaje sobie z tego sprawę że ogrom pracy przede mną, ale nie mam z tym problemu. Jestem nastawiona na zajęcia wyrównawcze i na nadrobienie zaległości. Tylko powiedzcie mi czy to jest w ogóle możliwe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem da się przeżyć ale.... matma jest mega ważna. Szczególnie na chemii. Musisz być cały czas na bieżąco. Do studiów jeszcze 2 miesiące. Też możesz sobie zobaczyć na sylabusy z przedmiotów matematycznych i siebie podszkolic 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Matematyka jest jedynym przedmiotem na polibudzie, który niezależnie od kierunku nie zaczyna się od podstaw, więc to ona będzie sprawiać największe trudności, chociaż z drugiej strony ze szkoły średniej przydają się tylko funkcje i pochodne. Prowadzący też nie pozostaje bez znaczenia, ale na to nie mamy już wpływu. Z autopsji (po 1. roku TCh zmieniłem kierunek) pamiętam, że większość studentów wydziału chemicznego nie miała rozszerzonej matematyki, a pomimo tego jednak zaliczały te osoby, które chciały się czegoś nauczyć - dla chcącego nic trudnego :) Natomiast sporej części w ogóle nie zależało, bo przyszła tylko i wyłącznie po darmowe korki z chemii (autentycznie rozpoczynającej się od tematyki co to jest pierwiastek) dla poprawy matury i ewakuacji na lekarski lub stomatologię:P

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Gutek napisał:

 Prowadzący też nie pozostaje bez znaczenia, ale na to nie mamy już wpływu. Z autopsji (po 1. roku TCh zmieniłem kierunek) pamiętam, że większość studentów wydziału chemicznego nie miała rozszerzonej matematyki, a pomimo tego jednak zaliczały te osoby, które chciały się czegoś nauczyć - dla chcącego nic trudnego :) Natomiast sporej części w ogóle nie zależało, bo przyszła tylko i wyłącznie po darmowe korki z chemii (autentycznie rozpoczynającej się od tematyki co to jest pierwiastek) dla poprawy matury i ewakuacji na lekarski lub stomatologię:P

A powiedz mi tak szczerze :) Uważasz, że technologia chemiczna to kierunek, który nadaje się tylko do "ewakuacji" z niego? :mellow:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Magda225, jeśli mam być szczery - tak, ale to dotyczy praktycznie wszystkich kierunków związanych z chemią. Nie są to studia do przebalowania i trzeba się do nich przyłożyć, a rekompensata włożonego trudu jest mizerna. Absolwentów chemii i pokrewnych (TCh, biotechnologii, ochrony środowiska) jest mnóstwo i ciągle przybywa, a potencjalnych miejsc pracy w zawodzie na lekarstwo (możesz to sprawdzić w serwisie z ogłoszeniami o pracę), co wynika z tego, że szeroko pojęta chemia (przemysł i laboratoria) jest mocno zautomatyzowana i nie potrzebuje armii chemików. W samym przemyśle chemicznym, farmaceutycznym czy rafineryjnym prędzej znajdziesz pracę jako elektryk lub automatyk niż chemik.

 

Jeśli nie jesteś autentyczną pasjonatką chemii, to odpowiedz sobie na pytanie, czy warto uczyć się 3,5 lub 5 lat, żeby najprawdopodobniej pracować poniżej kwalifikacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Gutek A tak z czystej ciekawości :) Podzielisz się na jakie studia się przeniosłeś po technologii?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. stopień zacząłem jeszcze raz - MiBM, więc zupełnie inna bajka :P Chociaż przedmioty typu matematyka i fizyka + humanistyczne zapychacze miałem do przepisania ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez powerfullspace
      Witam,
       
      zostało 2 miesiące do matury z matematyki, a moje umiejętności z rozszerzenia określam na ok. 20%. Poszukuję rozwiązań najtańszych, korepetycje nie są dla mnie rozwiązaniem. Może znacie jakieś naprawdę dobre książki? Może jakieś strony, kanały na yt (oprócz Matemaksa, Patomatmy). Co wg Was najczęściej się pojawia na maturze? Macie idee jak przygotować się w dwa miesiące? Wynik z rozszerzenia bardzo by mi się przydał w rekrutacji na studia.
       
      Z gory dziękuję za odpowiedź!
    • Przez aguagu
      Uczelnie publiczne:
       
      Uniwersytet Wrocławski
      stacjonarne: 11,5 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 127/190 (67%)
      Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
      stacjonarne: 9 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 76/100
      Uniwersytet Gdański
      stacjonarne: 6 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 113/150 (75%)
      Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
      stacjonarne: 5 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 81/100
      Uniwersytet Śląski w Katowicach
      stacjonarne: 5 os./miejsce, niestacjonarne: 1 os./miejsce
      Uniwersytet Łódzki
      stacjonarne: 5 os./miejsce, niestacjonarne: 1 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 555
      Uniwersytet Warszawski
      stacjonarne: 4 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 73/100
      Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
      stacjonarne: 4 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 73/100
      Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
      stacjonarne: 4 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
       Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
      stacjonarne: 4 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 67/100
       Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
      stacjonarne: 3,5 os./miejsce, niestacjonarne: 2,5 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 190/300 (63%)
       Uniwersytet Opolski
      stacjonarne: 3 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 53/100
       Szkoła Wyższa Wymiaru Sprawiedliwości
      stacjonarne: 3 os./miejsce
       Uniwersytet Rzeszowski
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 36/100
       Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 29/100
       Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 49/100
       Uniwersytet w Białymstoku
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 56/100
       Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 51/100
       Uniwersytet Zielonogórski
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
       Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 35/100
       Akademia Pomorska w Słupsku
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
       Uniwersytet Szczeciński
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: 1,5 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 19/100
       Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: 1,5 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 106
       Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
      stacjonarne: 2 os./miejsce
       Akademia Sztuki Wojennej
      stacjonarne: 2 os./miejsce
      próg punktowy stacjonarne: 58/100
       Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: nie uruchomiono z braku kandydatów
       Akademia Nauk Stosowanych w Tarnowie
      stacjonarne: 1,5 os./miejsce, niestacjonarne: 1,5 os./miejsce
       Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
      stacjonarne: 1 os./miejsce
       Akademia Zamojska
      stacjonarne: 1 os./miejsce
       Collegium Witelona Uczelnia Państwowa
      stacjonarne: 1 os./miejsce
       Akademia Nauk Stosowanych w Łomży
      stacjonarne: 1 os./miejsce, niestacjonarne: nie uruchomiono z braku kandydatów


       
      Uczelnie niepubliczne:

       
      Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
      stacjonarne: 4 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
      stacjonarne: 3,5 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie
      stacjonarne: 3 os./miejsce, niestacjonarne: 4 os./miejsce
       
      SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą w Warszawie
      stacjonarne: 3 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      Wyższa Szkoła Bankowa z siedzibą w Gdańsku
      stacjonarne: 3 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
      stacjonarne: 3 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
      niestacjonarne: 3 os./miejsce
      Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
      stacjonarne: 2,5 os./miejsce, niestacjonarne: 2 os./miejsce
      Akademia Górnośląska im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
      stacjonarne: 2 os./miejsce, niestacjonarne: 3,5 os./miejsce
       Collegium Humanum - Szkoła Główna Menedżerska
      stacjonarne: 1,5 os./miejsce, niestacjonarne: 1,5 os./miejsce
       Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
      stacjonarne: 1 os./miejsce, niestacjonarne: 1 os./miejsce
       Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Gdyni
      stacjonarne: 1 os./miejsce, niestacjonarne: 1 os./miejsce
       Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie
      stacjonarne: nie uruchomiono z braku chętnych, niestacjonarne: 2 os./miejsce
       Wyższa Szkoła Administracji Publicznej w Szczecinie
      niestacjonarne: 2 os./miejsce
       Społeczna Akademia Nauk z siedzibą w Łodzi
      niestacjonarne: 1,5 os./miejsce
       Wyższa Szkoła Prawa i Administracji Rzeszowska Szkoła Wyższa z siedzibą w Rzeszowie
      przyjęli wszystkich chętnych
       Akademia Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu - Akademia Nauk Stosowanych
      przyjęli wszystkich chętnych
       Akademia Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniu
      przyjęli wszystkich chętnych
       Akademia Nauk Stosowanych im. prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach
      przyjęli wszystkich chętnych
       Akademia WSB
      przyjęli wszystkich chętnych
       Szkoła Główna Krajowa z siedzibą w Warszawie
      przyjęli wszystkich chętnych
       Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi
      przyjęli wszystkich chętnych
       Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu
      przyjęli wszystkich chętnych
       Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu
      przyjęli wszystkich chętnych
       Wyższa Szkoła Umiejętności Społecznych im. prof. Michała Iwaszkiewicza
      przyjęli wszystkich chętnych
       Wyższa Szkoła Finansów i Prawa w Bielsku-Białej
      stacjonarne: nie uruchomiono z braku chętnych, niestacjonarne: przyjęli wszystkich chętnych
       
    • Przez euro123
      Witam, nie wiem, czy to dobry dział na tego typu pytanie, jeśli nie to proszę przenieść. Przechodząc do sedna, gdzie jest najwięcej matematyki w programie, jeśli weźmiemy pod uwagę te trzy kierunki; marketing, prawo w biznesie, zarządzanie. Może też orientuje się ktoś czy to prawda, że po marketingu bez doświadczenia zarabia się grosze w porównaniu do innych i jak pracodawcy podchodzą do samego licencjatu z prawa w biznesie (pytam, bo w mieście oddalonym 100 km ode mnie jest jedynie I stopień).
    • Przez mateuszperon00@gmail.com
      Cześć, mam w planach rezygnację z obecnego kierunku studiów i od października rozpoczęcie nowego. Mam kilka pytań odnośnie całego procesu. Na przyszłym kierunku będę chciał przepisać kilka ocen (o ile dostanę na to zgodę) jakie dokumenty z pierwszej uczelni są potrzebne do tego? Wiem, że potrzebuję wykaz ocen, czy dokument potwierdzający efekty uczenia się to to samo? Czy taki dokument należy pobrać już w momencie rezygnacji ze studiów czy będzie możliwość odebrania go dopiero w październiku? Chciałem tez wiedzieć czy w sytuacji, gdy nie złoże oficjalnej rezygnacji, tylko z powodu niezdania egzaminów zostanę skreślony z listy studentów, nie będzie problemu z uzyskanie wykazu ocen? Z góry dzięki za odpowiedź


  • Wypowiedzi z ostatnich 10 dni

    • Jeżeli chodzi o drukowanie, to wszystko zależy kto gdzie mieszka  Jak ktoś mieszka w Krakowie bądź okolicach to myślę, że warto pomyśleć o lobos promo https://lobos.promo/  jest tutaj również możliwy spersonalizowany druk cyfrowy z tego widziałam. Mam nadzieję, że komuś się przyda.
    • Tak jak ktoś napisał. Łatwo jest założyć, ale potem tą firmę utrzymać, mieć klientów itd. Przykład podam jako salon fryzjerski, który dzisiaj jest już połączony często z zabiegami kosmetycznymi typu paznokcie, makijaż permamentny itd. Trzeba mieć fundusze na sprzęt, na fotele, konsolety czy na poczekalnie fryzjerskie https://salonova.pl/poczekalnie-fryzjerskie kończąc na akcesoriach jak nożyczki, maszynki do strzyżenia i preparaty typu kosmetyki, farby etc. Potem trzeba jeszcze przyciągnąć klientów, równocześnie prowadzić kanały SocialMedia. Ciężki kawałek chleba.
    • Hejka to wypowiem się i ja jako osoba, która studiowała na Polibudzie, ale w Gdańsku, a w Gliwicach. Studiowałam Technologię Chemiczną i powiem szczerze... , że jest dokładnie tak jak mówi autor. Co do przedmiotów, skąd ja to znam, a niektórzy prowadzący tak antypatyczni, byli tacy dwaj, jeden był z przedmiotu inżynieria procesowa czy przedmiot Tech. Chemiczna. Miałam takiego przykrego gościa, który nie potrafił tłumaczyć. Z chemią fizyczną, jest dokładnie tak jak opisano. Nie wiem czy u Was tak było, ale np na 1 terminie egzaminu, jak było się na wszystkich wykładach to doliczało się 3 pkt na egzaminie i np. dzięki temu miało się zdany egzamin.  
  • Najpopularniejsze tematy na forum

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.