Skocz do zawartości
sweden

Inż materiałowa, MiBM, transport

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko. Mam mega dylemat, ponieważ szukam sobie jakiegoś drugiego fajnego kierunku, który ma mi służyć jako opcja dodatkowa. Chce studiować nawigacje na AM w Gdyni, ale oprócz tego w razie czego, chce złożyć właśnie na wyżej wymienione kierunki, tylko potrzebuje pomocy w wybraniu najlepszego z nich.

wyniki z matury 2017; matma podst. 82% polski 86% ang. rozszerz. 74% geografia 78%

generalnie jestem osobą która lubi się uczyć, ale po prostu nie znalazłem czasu w 3 lic na ogarnięcie rozszerzonej matmy, bo pierwsze 2 lata olewałem no i zostałem tylko z tą podstawą. Interesuje mnie region trójmiasta, więc nie mam dużego wyboru, ale może mi ktoś powiedzieć coś więcej o mechanice i budowie maszyn? Czy jest wszystko do ogarnięcia dla normalnego człowieka? Bo fizyke też lubie, ale nie miałem jej za dużo w życiu, więc tak jakby zaczynałbym od zera.

 

Najbardziej mnie ciekawi inżynieria materiałowa. Nie ma o niej zbyt dużo, a wyczytałem, że ważna jest specjalizacja, bo po niektórych jest praca, a niektóre są kompletnie bezużyteczne.  Coś więcej na temat tego kierunku i perspektyw?

Transport to tak średnio w sumie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te kierunki są zdecydowanie bardziej matematyczne niż nawigacja. Więc jeśli tam się nie dostaniesz to na te tym bardziej. 

Nie lepiej poprawić maturę i iść na to co się chce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawigacja i MiBM jest na AM, gdzie nie ma progów, a reszta na PG z progami. Z tym, że na wszystkie progi z tych kierunków się łapie i dodatkowo mam lepsze wyniki niż ostatnia osoba z rekrutacji 17/18, więc czemu miałbym się nie dostać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Z tym, że na wszystkie progi z tych kierunków się łapie i dodatkowo mam lepsze wyniki niż ostatnia osoba z rekrutacji 17/18, więc czemu miałbym się nie dostać?

Progi w tym roku poszły mocno w górę, sprawdź. Z takim wynikiem nie przekroczysz już ustalonego minimum. Generalnie Politechnika radykalnie ogranicza przyjęcia i pozbywa się studentów młodszych lat studiów. To już nie te czasy, kiedy brano wszystkich jak leci.

Cytat

Czy jest wszystko do ogarnięcia dla normalnego człowieka?

Wszystko jest do ogarnięcia, jeśli się człowiek przyłoży.

Cytat

ale może mi ktoś powiedzieć coś więcej o mechanice i budowie maszyn?

To znaczy co chcesz wiedzieć? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No sprawdziłem progi ustalone przez polibude na 18/19 i te kierunki o których pisze to się łapie.

 

Czytałem, że MiBM to taki transport z rozszerzeniem i że po MiBM można robić to samo co po transporcie, a w drugą stronę już nie. Z taką opinią się spotkałem czytając właśnie o transporcie.

A co do samej MiBM chciałbym wiedzieć jakie są perspektywy zarobkowe i ogólnie praca, bo czytałem że jest raczej średnio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po kolei:

- Transport to taki trochę sztuczny kierunek. Na wydziałach mechanicznych i pokrewnych jest okrojoną mechaniką, na budowlanych okrojonym budownictwem itd.

- Jeśli chce się mieć stosunkowo łatwy i ponadprzeciętny finansowo start to chyba jedyną sensowną (stricte inżynierską) opcją w ramach MiBM/IM jest spawalnictwo. Zresztą pełen obraz sytuacji znajdziesz po wklepaniu w wyszukiwarkę "zarobki inż. mechaników". Temat rzeka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



  • Wypowiedzi z ostatnich 10 dni

    • AiR i mechatronika to świetne kierunki do pracy w UR i pokrewnych działach. Nie wiem, czy ten program jeszcze żyje, ale stosunkowo niedawno Politechnika Poznańska z Volkswagenem prowadziła studia dualne właśnie z AiR i mechatroniki, gdzie praktyki odbywało się głównie na produkcji, a nie w biurze konstrukcyjnym.
    • Ale o jednym bodaj wspomniałeś, że ustawiają się do niego duże kolejki.
    • U nas też są technolodzy, konstruktorzy. Pracowałem w firmie automotive gdzie technolodzy i konstruktorzy byli potrzebni, tylko ze taki zespół konstruktorów liczył 8 osób, robili prawie to samo codziennie, nic nowego ambitnego nie dostawali. Dlatego jak ktoś złapał doświadczenia to szedł gdzie indziej. Po za tym to co jest najważniejsze w zakładach produkcyjnych to działy RD, które w Polsce nie są za bardzo rozwinięte. W mojej firmie gdzie np. projektowano silnik, cały projekt pochodził z ich rodowitego kraju natomiast u nas była "produkcja". Spotkałem ludzi po AiR, gdzie zostawali inż procesu. Nie oszukujmy się na AiR jest dużo wiedzy ale żeby iść potem na inż procesu to trochę słabo. Robotyzacja i mechatronika to raczej niemcy, u nas jeszcze się ciągnie na "starym sprzęcie".
    • Witaj na forum.  Na pewno rozszerzona matematyka wystarczy zarówno na Olsztyn, jak i Białystok. Co do kierunku to pojedz sobie na targi edukacyjne. Fajne targi sa tez wlasnie w Lomzy w jednym z liceów. Pojedz na dni otwarte i porozmawiaj ze studentami.  Kierunek powinien wynikać z Twoich zainteresowań więc osobie z zewnątrz trudno powiedzieć który będzie lepszy. 
  • Najpopularniejsze tematy na forum

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.