Skocz do zawartości
lajla_pw

Komunikacja promocyjna i kryzysowa

Rekomendowane odpowiedzi

Studia na tym kierunku nastawione są na kształtowanie w studentach praktycznych umiejętności w zakresie wielowymiarowej komunikacji społecznej i wychodzą naprzeciw zapotrzebowaniu na właściwie przygotowane kadry rzeczników, negocjatorów i specjalistów od promocji. Studia kształcą umiejętność prowadzenia i kształtowania poprawnych stosunków między podmiotami funkcjonującymi w sferze publicznej poprzez dobrze zaplanowaną komunikację społeczną. Wymaga to kadr posiadających wiedzę gruntowną na temat zasad komunikowania publicznego, mechanizmów przepływu informacji, zasad kreowania informacji, a także mechanizmów oddziaływania na podmioty społeczne poprzez właściwie kształtowaną i właściwie zarządzaną komunikację. Ponieważ we współczesnym świecie wyraźnie widać konflikty interesów ujawniających się w sposób konieczny i nieuchronny między podmiotami działającymi w serze publicznej, studenci uczyć się będą rozwiązywania konfliktów poprzez działania negocjacyjne między rządami a społeczeństwem, między grupami społecznymi i grupami interesów, ale też konfliktów i zatargów ujawniających się w indywidualnych protestach, wreszcie negocjowania w sytuacjach zagrożenia życia.

Ciekawą pracę można podjąć po tym :) a można je znaleźć na uniwersytecie śląskim jak i na wydziałach filologicznych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ciekawą ale trudno dostępną bo po tych studiach można iść aż na:rzecznicy prasowi firm i organizacji,specjaliści od promocji w strukturach samorządowych,specjaliści od reklamy i promocji w agencjach reklamowych, agencjach public relations i działach promocji firm,negocjatorzy kryzysowi,menedżerowie programów kryzysowych,koordynatorzy działań kryzysowych w jednostkach organizacji różnego szczebla,pracownicy ośrodków interwencji kryzysowej,mediatorzy w sytuacjach kryzysowych,dziennikarze i specjaliści w działach reklamy mediów,specjaliści od planowania mediów w agencjach i działach promocji firm i organizacji,doradcy do spraw promocji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie fajny kierunek, jednak myślę, że będą mieli dużą konkurencję wśród osób po marketingu i o pracę nie będzie tak łatwo - ale moim zdaniem warto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem warto ale dla ambicji samych :P lepiej wybrać już marketing. Prace też można załapać fajną ale niestety nie każdemu się to uda,bo mało jest takich zawodów dostępnych.A jak już są to pozajmowane miejsca. Musiałby ktoś mieć szczęście moim zdaniem. Ja bym wybrała marketing bo daje prawie to samo a inaczej potem ludzie na to patrzą :) niż na studia ukończone z komunikacji promocyjnej i kryzysowej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kierunek ciekawy i moim zdaniem lepiej pracodawcy będą patrzeć na komunikacje promocyjną i kryzysową niż na marketing i zarządzanie :) bo takich osób jest już wiele,i zawody które mogą zdobyć są inne też moim zdaniem. Więc opłaca się pójść na ten kierunek niż na sam marketing. Ja bym chciała spróbować pracy jako mediator kryzysowy ale jednak zostanę przy mojej dietetyce :P bo ten kierunek mnie interesuje jednak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie super kierunek! myślę, że jest tam przedstawionych wiele casów i zastosowań praktycznych. Jak pracowałam w agencji PR to mój pracodawca wtedy całowałby mnie po rękach za takie umiejętności ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No kierunek fajny to trzeba przyznać :) no i pracę chyba właśnie łatwiej znajdą Ci którzy są po tym kierunku niż marketingu. Bo jest więcej związane z promocją i mediacją niż na tym drugim kierunku,a to właśnie jest ważne dla takich korporacji. A co do pracy jako mediator kryzysowy to fajna ale stresowa bo jednak rozwiązujesz cudze problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi ten kierunek też się podoba. Zastanawiam się tylko, czy za kilka lat nie będzie w tej dziedzinie tylu specjalistów co obecnie po marketingu i zarządzaniu. Lawina marketingowców zalewa rynek, a PR-owiiec modny się robi ostatnimi czasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również kolejny ciekawy kierunek,coraz to więcej ich powstaje, a to bardzo dobrze świadczy. Ale te studia można też podzielić na samą komunikacje promocyjną albo kryzysową z tego co czytałem i wtedy to nie to samo co marketing. Może przez tą promocje każdemu się kojarzy z marketingowcami.Ale to znowu dwa różne kierunki. No i dziwi mnie powiązanie zawodu dziennikarza do tego kierunku bo nijak ma się on do tego dziennikarstwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zależy. Ja np. studiuję dziennikarstwo, ale na specjalności reklama i promocja, więc to się trochę wiąże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to można dobierać sobie specjalność na dziennikarskich? Na jakich studiach jeszcze można dobierać specjalność? Myślałem że dziennikarstwo to tylko jako artykuły do gazet i nic więcej. Na czym polega takie dziennikarstwo w specjalności reklamy i promocji? Zaciekawiłaś mnie tym bardzo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również studiuję Dziennikarstwo, spec. reklama i promocja :) Oprócz przedmiotów z klasycznego dziennikarstwa dochodzą nam takie zagadnienia jak np. marketing, psychologia reklamy, wizualizacja, kampanie reklamowe, fotografia reklamowa, grafika, negocjacje i dużo, dużlo innych ciekawych przedmiotów związanych z reklamą. :) Jestem bardzo zadowolona z wyboru tej specjalizacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to można dobierać sobie specjalność na dziennikarskich? Na jakich studiach jeszcze można dobierać specjalność? Myślałem że dziennikarstwo to tylko jako artykuły do gazet i nic więcej. Na czym polega takie dziennikarstwo w specjalności reklamy i promocji? Zaciekawiłaś mnie tym bardzo :)

Specjalności wybiera się na wielu kierunkach, chyba już teraz na większości. Zwykle wyboru dokonuje się na drugim roku. Warto się tym zainteresować, bo czasami nazwa i program samego kierunku mogą być dużo mniej atrakcyjne niż właśnie taka specjalność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Specjalnoście są na wszystkich kierunkach, nie znam kierunku który by nie mial. Czesto jest tak, że na uczelniach niepublicznych do 1 kierunku jest kilkanascie specjalności a maturzyscie rekrutowanie są na specjalności i często nawet nie wiedzą jaki kierunek skonczyli;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sądziłam że takie osoby się zdarzają :P ale swoją drogą co do dziennikarstwa na specjalizacji promocji i reklamy daje więcej perspektyw niż jako samo dziennikarstwo. Tyle że takich osób jest już wiele i mało kto dostanie prace w tym zawodzie. Bo to kierunek popularny moim zdaniem :P lepiej chyba wybierać takie unikatowe/nowe jak ten,a to samo mamy na nim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajne studia, mam znajomego który jest na drugim roku i bardzo sobie chwali, zastanawiałam się czy się na nie wybrać, ale po rozmowie z doradcą zawodowym rozmyśliłam się.

Otóż, kobieta z którą rozmawiałam ukończyła socjologię i powiedziała, że na swoich studiach miała przedmiot "komunikacja" i że "komunikacja kryzysowa i promocyjna" jest jeszcze węższa i że radzi mi jako pierwsze studia wybrać takie, po których będę miała więcej możliwości niż te, bo one są ukierunkowane już a ja, jeszcze niezdecydowana co chcę robić w przyszłości. Po drugie, po tych studiach głównie praca w reklamie a wiecie jak tam wyzyskują ludzi? [przynajmniej utarł się taki stereotyp]

No nic, zostaje mi tylko życzyć wyboru, którego nie będziecie żałowali, pozdrawiam :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marketing i zarządzanie i inne pokrewne to totalnie nie opłacalne kierunki. Słyszałem w tv że na następne 30 lat nasz rynek jest zapełniony przez absolwentów tych studiów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem studentem komunikacji promocyjnej i kryzysowej na Uniwersytecie Śląskim i po pierwszym semestrze wybrałem specjalizację komunikacja promocyjna. Na moim roku dostępne były jeszcze trzy specjalizacje: doradztwo wizerunkowe i rzecznikostwo, negocjacje kryzysowe, poradnictwo logopedyczne.

Nie chcę wypowiadać się o pozostałych specjalizacjach, ale jeśli chodzi o moją to w trakcie  studiów nie za wiele dowiedziałem się o marketingu. Być może dla tego, że cały kierunek jest na wydziale filologicznym i podlega pod Instytut Języka Polskiego, osoby prowadzące zajęcia bardziej skupiały się na szeroko rozumianej komunikacji do tego stopnia, że przez sześć semestrów nie za często uczono mnie rzeczy ściśle związanych z promocją. Na ponad 50 modułów (przedmiotów) jestem w stanie sobie przypomnieć niecałe 10, na których poruszano (czasem częściej, czasem rzadziej) tematy związane z reklamą. Nie jestem pewien czy pozostali studenci podzielają moje zdanie, więc staram się pisać wyłącznie w swoim imieniu, choć bardzo często słyszałem głosy od innych kolegów z roku, że nie nauczyli się tutaj za wiele. Co ciekawe nie są już prowadzone studia magisterskie będące kontynuacją tego kierunku, chociaż przez jakiś czas próbowano to robić pod nazwą Antropologia języka i komunikacji, jednak jeśli się nie mylę to wystartowały tylko dwa roczniki i projekt zakończono. Tak więc co ambitniejsi studenci po obronie dyplomu muszą i tak szukać innych studiów.

Ale żeby wyłącznie nie narzekać: prowadzący zajęcia zazwyczaj wykazywali się dużą wyrozumiałością zarówno względem mnie, jak i innych studentów z mojego roku. Myślę, że jeśli ktoś nie ma zamiaru spędzać zbyt dużo czasu na nauce, a ma wiele innych pomysłów na wykorzystanie tych pięknych studenckich lat to serdecznie polecam zapisanie się na te studia. Nie będą przeszkadzać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kierunek niby fajny, ale o marketingu więcej można dowiedzieć się ze szkoleń branżowych niż ze studiów. Poza tym taka praca jest tylko w największych miastach, a miejsc dla studentów sporo…. Wątpię, ze jest aż takie zapotrzebowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.