Skocz do zawartości
Marika9718

Jak zmotywować się do pisania pracy magisterskiej

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

jestem już ze studiami praktycznie na finiszu, został mi niecały rok do obrony pracy magisterskiej. Studiuję psychologię (są to studia pięcioletnie, bez licencjatu), jednak od dwóch lat ciągnę ją na siłę, bo dopiero po trzech latach trafiliśmy na prowadzącego, który zaczął mówić o odpowiedzialności i na czym ona w tym zawodzie tak właściwie polega. To mnie skutecznie zniechęciło do pracy w tym zawodzie, ale jako że był to trzeci rok i wszyscy mi doradzali już to ukończyć, więc zostałam. Po studiach nie planuję wiązać swojej przyszłości z psychologią. Najchętniej bym to rzuciła, ale szkoda tych pięciu lat i fajnie byłoby mieć jakikolwiek papier.  

Nie potrafię w żaden sposób zmotywować się do pisania pracy. Powinnam w tym semestrze myśleć nad procedurą badania i nad jego przeprowadzeniem, a nie mam nawet ukończonego wstępu teoretycznego. Większość sensownych artykułów naukowych jest po angielsku, z którym kompletnie sobie nie radzę, a właśnie one są podstawą do napisania wstępu teoretycznego. Zawsze miałam problem z obcymi językami i w szkole wiecznie uczęszczałam na korepetycje z angielskiego. Teraz, w praktyce, przy pisaniu pracy magisterskiej ogromną ilość czasu przeznaczam na to, by w ogóle cokolwiek zrozumieć z tego, co jest napisane w artykułach. Jeszcze bardziej demotywują mnie chwile, gdy po trzech godzinach przeznaczonych na próbę zrozumienia tego, co jest napisane, nagle dochodzę do wniosku, że ten artykuł się nie nadaje, choć tematycznie wydawał się być w porządku. Przez to cały czas odkładam pisanie pracy na później, mijają dni, a ja praktycznie stoję w miejscu. Gdyby nie ten angielski to wiem, że byłabym w stanie dokończyć ten wstęp w maksymalnie dwa tygodnie.