Skocz do zawartości
uczeń bielskiego ogólniaka

Transport na Politechnice Warszawskiej - czy da się bez fizyki?

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jestem uczniem klasy maturalnej na profilu mat-geo-ang. Interesuję się szeroko pojętym transportem, głównie funkcjonowaniem komunikacji publicznej czy sieciami dróg i kolei, myślę więc o kierunku transport na Politechnice Warszawskiej. Mimo tego iż uważam, że jestem dobry z matematyki (zeszłe arkusze maturalne z rozszerzenia piszę na poziomie 70-85%), angielskiego (rozszerzenie 80-90%) i geografii (też ok. 80%) to moja przygoda z fizyką skończyła się już w pierwszej klasie liceum na poziomie podstawowym i obawiam się, że mogę sobie z tym przedmiotem na studiach nie poradzić. Mam podobne obawy co do przedmiotów: informatyka, technologia informacyjna, grafika inżynierska, materiałoznawstwo, mechanika techniczna, elektrotechnika, podstawy budowy maszyn, podstawy elektroniki, podstawy automatyki, metrologia. Czy da się uczyć tej fizyki na studiach mając niemal zerowe podstawy z liceum? Czy może jednak konieczne jest poświęcenietych paru miesięcy przed studiami na zapoznanie się chociażby z podstawami tego przedmiotu ze szkoły średniej?

Z góry dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się spinać, jeśli radzisz sobie z matmą. Fizyka jest zbędnym zapychaczem na wszystkich kierunkach technicznych. Jeśli program studiów przewiduje ćwiczenia z fizyki (co wcale nie jest takie oczywiste), to jedynym problemem może być to, że tam pojawi się już coś, czego nie było jeszcze na matmie - np. całkowanie. Poza tym lajt. Trudności zaczną się dopiero na przedmiotach niejako wywodzących się z fizyki (zaczynając od mechany i elektry), ale każdy z nich startuje od podstaw. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji