Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Sprawa wygląda tak, że jestem studentem trzeciego roku prawa na Uniwersytecie Lipskim. Chciałbym wiedzieć czy możliwe jest przeniesienie się na Uniwersytet Wrocławski. Dodam jeszcze, że chciałbym się przenieść na semestr letni. Jakie są szanse powodzenia takiego przesięwzięcia?

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Szanse są, bo chętniej przenoszą z za granicy. Jednak różnice programowe bywają powalajace i trudne się utrzymać. 

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Dziękuję za szybką odpowiedź. Zdaję sobie sprawę z różnic programowych. Dlatego bym się starał o przeniesienie na drugi semestr, jeżeli by istniała taka możliwość. Wtedy musiałbym nadrobić tylko pierwszy semestr tak naprawdę. Chciałbym uniknąć tylko ponownej rekrutacji i utraty kolejnego roku. Wydaje mi się, że opcja, która mnie interesuje byłaby najmniej bolesna. Jeden semestr, na którym mogę napotkać różnice programowe oraz zyskanie roku. 

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Nie nie. Chyba źle się zrozumieliśmy. Różnice programowe dotyczą całego roku studiów. 2 wcześniejszych lat też.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Dobrze rozumiem, że zostałbym prawdopodobnie zaklasyfikowany na trzeci rok? W regulaminie Uniwersytetu Wrocławskiego znalazłem informację, że klasyfikacja na dany rok następuje po podliczeniu punktów ECTS. W Niemczech punkty te nie występują. Tak samo podział na lata jest trochę zatarty. 

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Punkty ects wystepuja chyba w calej UE bo tylko one pozwalaja brac udzial w programie erasmus. 

Do każdego przedmiotu będzie przypisana liczba punktów i wg punktów zostaniesz sklasyfikowany. Różnice musisz nadrobić w ciągu roku.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość