Welcome to Forum.Studia.net

Witamy na Forum.Studia.net, jedynym miejscu w internecie, w którym znajdziesz wszystkie, niezbędne informacje oraz ciekawe poradniki na temat matury, kierunków studiów oraz pracy i kariery zawodowej.

Jeśli chcesz brać czynny udział w ciekawych dyskusjach, to zachęcamy do rejestracji!

Amaranth

Dysleksja rozwojowa - dar czy przekleństwo?

Witam.

Ostatnimi czasy coraz więcej osób posiada stwierdzoną dysleksję rozwojową. Czym właściwie jest ta trudność? Co państwo sądzicie o osobach posiadających dysleksję rozwojową? Czy te osoby posiadają jakieś utrudnienia/ułatwienia w życiu? Interesują mnie konkretne doświadczenia, gdyż o suchych faktach o dysleksji rozwojowej można się dużo naczytać w internecie, co tak na prawdę nie oddaje istoty rzeczy.

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi, które pomogą mi rozstrzygnąć konflikt toczący się w mojej głowie ;) Dodatkowo będą pomocne podczas pisania przeze mnie pracy magisterskiej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam stwierdzoną dysleksje jeśli chodzi o ułatwienia miałem trochę lżej przy teście gimnazjalnym i maturze pisemnej z języka polskiego ale jeśli chodzi późniejszy okres  studia / praca to aż tak tego nie odczuwam być może dlatego że poszedłem na studia techniczne a nie humanistyczne, w dobie informatyzacji jest dużo ułatwień dla dyslektyków. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, JVC 231 napisał:

Ja mam stwierdzoną dysleksje jeśli chodzi o ułatwienia miałem trochę lżej przy teście gimnazjalnym i maturze pisemnej z języka polskiego ale jeśli chodzi późniejszy okres  studia / praca to aż tak tego nie odczuwam być może dlatego że poszedłem na studia techniczne a nie humanistyczne, w dobie informatyzacji jest dużo ułatwień dla dyslektyków. 

Jestem ciekawa jakie są te ułatwienia? Dotyczą one tylko urządzeń elektronicznych czy na co dzień też się je spotyka? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Urządzeń elektronicznych a konkretnie korekcji błędów. Wśród maturzystów i piszących egzamin gimnazjalny jest wydłużony czas i tolerancja większej ilości błędów 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzw. "zadanie liter" mylenie ich nieświadome popełnianie błędów i brzydkie pismo ale z biegiem lat zdarza mi się już to bardzo rzadko prócz brzydkiego pisma po mimo wielu ćwiczeń nie dawało to zbyt dużych skutków dlatego postanowiłem pisać drukowanymi literami już w technikum i tak zostało do tej pory 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez natalia.a
      Pomóżcie mi proszę w wymyśleniu pytań szczegółowych do tematu : sposoby pracy nauczyciela z uczniami klasy 3 szkoły podstawowej. 
      Pytanie główne : Jakie sposoby pracy z uczniami klasy 3 są stosowane przez nauczyciela? 
      Pytania szczegółowe : ???
    • Przez student123x
      Cześć!
      Proszę o wypełnienie ankiety przeprowadzanej w ramach studiów. Grupę badaną stanowią: mężczyźni powyżej 18 roku życia, z przynajmniej jedną ciążą swej partnerki w wywiadzie.
      Z góry dziękuję za poświęcony czas.  
      https://docs.google.com/forms/d/1AXrsOxX_LJJ6PxK-bjH-BSiZvnh1wIn9asumSP6f8-k/viewform?edit_requested=true
    • Przez jakgil94
      Witam
      W celu wykonania badań do pracy magisterskiej potrzebuję jeszcze sporo wypełnionych ankiet.
      Ankieta dotyczy wpływu terroryzmu na ruch turystyczny we Francji. Jest ona łatwa oraz krótka. Wykonanie jej zajmie maksymalnie 5 min. 
      Byłbym bardzo wdzięczny za wykonanie jej. Z góry dziękuję za pomoc. 
      Link do ankiety: https://goo.gl/forms/RRtcfnvwDWj5eDyH2
    • Przez twist131
      Witam, mam problem odnośnie metodologii mojej pracy, a dokładnie chodzi o zmienne i ich wskaźniki. Nie mam pojęcia czy dobrze to robię, dlatego bardzo proszę o wskazówki.
      Zmienną niezależną rozpisałam tak: ( tabelka w załączniku) natomiast nie wiem jak rozpisać zmienną zależną.
      Problem badawczy to:  wpływ płci na jakość zarządzania albo co wpływa na jakość zarządzania.
      Proszę o pomoc.  

    • Przez mkk
      Lubicie pobyty w hotelach, wyjeżdżacie ze swoimi partnerami/partnerkami ? 
      Pomóżcie mi zrobić fajne badania i wyciąnąć pomocne wnioski! 

      Ankieta jest krótka, liczę na Was Jeśli chcecie podzielę się później wynikami z większą grupą odbiorców ! 
       
      https://goo.gl/forms/Y8OPN981qu2Nioit1
       
       


  • Wypowiedzi z ostatnich 10 dni

    • Musisz sama spróbować, żeby się przekonać, czy Cię zainteresuje. Z mojego doświadczenia wynika, że dużo osób jest rozczarowanych takimi nowymi i interdyscyplinarnymi kierunkami, bo często okazuje się, że po prostu zabrakło na nie pomysłu i to tylko zbiór przypadkowych przedmiotów. Oczywiście nie musi tak być w tym przypadku i zwłaszcza jako taki drugi kierunek do poszerzania zainteresowań może się to okazać całkiem trafnym wyborem. Zobaczysz, jak będziesz stała z czasem na japonistyce, jeśli będziesz miała go dość, nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś zapisała się też na kognitywistykę. 
    • Ok, rozumiem, że chcesz się wyrwać. To też jest niezły powód. Ale chyba masz mniej więcej jakieś zainteresowania. W sensie czy wolisz mechatronikę czy literaturę francuską? 
    • Chcesz się jeszcze kształcić a studiów nie wybrałaś? Poczekaj, nie śpiesz się. Popraw maturę i idź na wymarzony kierunek.
    • Można. Ale ja mówię o wyborach maturzystów. Kierunek brzmi świetnie, tak jak wiele osób marzy o filozofii, a później spotyka się to z brutalną rzeczywistością. Moim zdaniem lepiej wybrać medycynę lub psychologię i w zależności od kierunku pod tym kątem badać mózg.
  • Najpopularniejsze tematy na forum