Skocz do zawartości
ragnarofk

Polska matura w Niemczech

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w tym roku koncze szkole srednia i chcialabym podjac sie studiow w Niemczech, stad moje pytanie: jaki jest przelicznik matur na niemieckich uczelniach? Wiem, ze matura jest odpowiednikiem niemieckiego Abitur i jest w Niemczech uznawana, zastanawia mnie natomiast jak ma sie poziom matury do punktow rekrutacyjnych? To znaczy, czy potrzebuje dobrych wynikow matur na poziomie rozszerzonym, czy poziom podstawowy w zupelnosci mi wystarczy?

W innym temacie - w jaki sposob jest postrzegana matura z jezyka polskiego? Czy jest uznawana jako jezyk obcy, czy moze literatura polska?

Z gory dziekuje za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej .. nie wiem czy temat jescze aktualny ... ale może moja odpowiedź przyda się innym :) studiuję medycynę na Goethe Uni we Frankfurcie nad Menem i wiem co nieco na temat rekrutacji na uczelnie niemieckie (z polską maturą). 

1. W Niemczech są kierunki z Numerus Clausus czyli z ograniczoną liczbą miejsc ... na wszystkie pozostałe kierunki rekrutacja polega w zasadzie na Imartykulacji - czyli zapisaniu się na uczelnie, ocena maturalna nie ma tu raczej żadnego znaczenia.

2. Na kierunki z NC są trzy tryby naboru:

 a) ocena maturalna - 20% miejsc przyznawane jest według oceny maturalnej